Na razie dzięki niej możliwe jest zdalne zawarcie umowy abonamentowej oraz kupno karty prepaid w sieci Orange
Trójmiejska spółka Blue Media poinformowała, że uruchomiona właśnie usługa elektronicznej identyfikacji eID ułatwia potwierdzenie tożsamości osoby za pomocą systemu bankowości internetowej ING Banku Śląskiego. Na razie może posłużyć jedynie do zawarcia umowy abonamentowej w Orange oraz kupna prepaidowej karty SIM działającej w tej sieci, bez konieczności wizyty w salonie czy podpisywania dokumentów w obecności kuriera.
W praktyce z usługi mogą skorzystać więc osoby, które po pierwsze korzystają z bankowości elektronicznej banku ING, po drugie są zainteresowane skorzystaniem z wymienionych wyżej usług Orange.
Jak to działa? Zainteresowana osoba odwiedza witrynę Orange, wybiera sprawę, którą chce załatwić online (umowa abonamentowa lub zakup karty prepaid), a następnie zostaje przekierowana na stronę ING. Po zalogowaniu się do bankowości internetowej, zostaje poproszona przez bank o wypełnienie wniosku i wyrażenie zgody na przekazanie danych osobowych telekomowi. Potem taki klient zostaje znów automatycznie przeniesiony do serwisu firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę.
Według Blue Media cały proces weryfikacji tożsamości zajmuje do kilkudziesięciu sekund i jest całkowicie bezpieczny. Wśród przekazywanych z ING informacji znajdują się tylko dane wymagane przez Orange, czyli imię i nazwisko oraz PESEL. Zakres udostępnianych przez bank danych jest automatyczny i nie wykracza poza zestaw niezbędny operatorowi.
Usługę eID od Blue Media można uznać za rozwiązanie konkurencyjne do systemu mojeID wprowadzonego przez KIR. Co ciekawe wśród banków oferujących już mojeID, jest także Bank Śląski, a ponadto PKO i Pekao. Aktualnie przy pomocy mojeID można załatwiać sprawy w cyfrowym punkcie obsługi klientów PGNiG.