Tym samym liczba paczkomatów przy sklepach Kaufland zwiększy się ze 137 do 212
Firma Inpost poinformowała, że rozszerza współpracę z siecią sklepów spożywczych Kaufland. Porozumienie zakłada instalację paczkomatów przy każdym z 212 marketów z logo z czerwonym "K". Obecnie przy sklepach tej sieci dostępnych jest 137 maszyn Inpostu.
Kaufland jest czwartą siecią sklepów, z którą Inpost nawiązał współpracę. Firma instaluje swoje paczkomaty przy placówkach Dino i Lidl oraz w centrach handlowych Auchan. Przekonuje klientów, że odbiór paczek przy okazji zakupów jest wygodnym rozwiązaniem, które pozwala zaoszczędzić czas. Jednocześnie według Inpostu, stojące obok sklepów czy stacji benzynowych urządzenia do odbioru i nadawania paczek, pomagają zwiększyć obroty nawet o 10 proc.
Rozwój sieci urządzeń do odbioru paczek napędza rosnący e-commerce i niemal powszechne niezadowolenie z usług kurierskich. Przypomnę, że do konkurencji z Inpostem staje Poczta Polska, która we współpracy z największą polską siecią handlową, czyli Biedronką stawia swoje automaty do odbioru paczek. W marcu Inpost chwalił się, ze dysponuje już 4,8 tys. paczkomatów w całej Polsce i jest ich więcej niż placówek pocztowych (4,6 tys.).