To kolejna tego typu przestroga przed przestępcami wyłudzającymi kody SMS do bankowości internetowej
W komunikacie na swojej stronie internetowej Alior Bank ostrzega przed przestępcami, którzy udają pracowników infolinii instytucji finansowych. Oszuści podają się za konsultanta dzwoniącego z banku (na telefonie użytkownika wyświetla się inny numer niż ten, z którego faktycznie nawiązywane jest połączenie) i proszą o podanie jednorazowego hasła SMS do bankowości internetowej. Następnie przelewają pieniądze na własny rachunek.
Bank radzi klientom, co robić, by ustrzec się przed ewentualną stratą pieniędzy spowodowaną takim oszustwem. Po pierwsze należy ustanowić hasło zwrotne, które będzie musiała podać osoba twierdząca, że jest pracownikiem banku. Po drugie Alior przypomina, że nigdy nie należy podawać kodów jednorazowych przez telefon, SMS, e-mail czy w rozmowie. Można je wpisywać jedynie na stronie internetowej banku, by potwierdzić wykonywaną operację. Po trzecie nie można ujawniać nikomu hasła do bankowości internetowej, a także nie powinno się otwierać podejrzanych załączników i klikać w podejrzane linki w wiadomości e-mail.
Alior zwraca uwagę, że proceder z fałszywymi pracownikami banku nie jest nowy, ale w ostatnim czasie obserwowane są nasilone działania oszustów z jego wykorzystaniem. Przypomnę, że niedawno Getin i Idea Bank przestrzegały przed takim samym przestępstwem. Banki podkreślają, że ich pracownicy nigdy nie proszą o podanie kodów jednorazowych ani haseł do bankowości elektronicznej.