Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowy Soft POS na berlińskich targach IFA. Rozwiązanie powstało przy współpracy First Daty, Samsunga i Visy

Pilotażowo projekt ma wystartować w Polsce jeszcze przed końcem tego roku

First Data (spółka należąca do Fiserv), Visa oraz Samsung Electronics zaprezentują podczas zaczynających się dziś w Berlinie targów technologicznych IFA najnowsze rozwiązanie Soft POS (Software Point of Sale) – terminal płatniczy w aplikacji. Umożliwia on przyjmowanie zbliżeniowych płatności na smartfonie lub tablecie Samsunga, w taki sam sposób jak na tradycyjnym terminalu i nie wymaga żadnego dodatkowego urządzenia do autoryzacji transakcji.

Przeczytajcie także: PSD II komplikuje przyszłość Soft POS-a

Według zapowiedzi Samsunga pilotaż nowego Soft POS-a wystartuje nad Wisłą przed końcem 2019 r. Polska będzie jednym z pierwszych krajów testujących to rozwiązanie. W kolejnym etapie trafi ono na rynki w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) i APAC (kraje Azji i Pacyfiku). Podział zadań w tej nowej koalicji oferującej Soft POS-a jest jasny – Visa zapewnia technologię przetwarzania płatności zbliżeniowych, Fiserv umożliwia transakcję w aplikacji mobilnej, a koreański koncern daje platformę Samsung Knox, która ma zagwarantować bezpieczeństwo sprzętu i oprogramowania oraz dostarczy smartfony i tablety; wykorzystane jest też oprogramowanie firmy PayCore (wcześniej nazywała się Cardtek).

– Wprowadzenie tego rodzaju rozwiązania jest możliwe wyłącznie w kraju, w którym płatności zbliżeniowe cieszą się dużą popularnością, a Polska znajduje się pod tym względem w światowej czołówce. Wprowadzenie tej technologii w Polsce pomoże nam szybko zwiększyć poziom akceptacji płatności kartą i płatności cyfrowych, nawet wśród mikroprzedsiębiorców, z których wciąż duża część przyjmuje wyłącznie gotówkę – stwierdziła cytowana w komunikacie prasowym Katarzyna Zubrzycka, odpowiedzialna w Visie za relacje z agentami rozliczeniowymi oraz za rozwój akceptacji kart w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Przeczytajcie także: Soft POS na rok za darmo i Samsung Galaxy S7 za złotówkę

Przypomnę, że na polskim rynku Soft POS-a testowały przez kilka miesięcy Polskie ePłatności wspólnie z kanadyjską firmą Mobeewave i Mastercardem. W sierpniu firma wprowadziła ten terminal aplikacyjny do sprzedaży. Z nieoficjalnych informacji wynika, że własnego Soft POS-a przygotowuje też polski fintech Payarto.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies