Po obecnej, trzeciej rundzie finansowania firma jest wyceniona na 2,6 mld dolarów
Amerykański fintech Plaid poinformował, że otrzyma wsparcie finansowe od Mastercarda i Visy. Firma zbiera pieniądze w ramach nowej, trzeciej już rundy finansowania o łącznej wartości 250 mln dolarów. Dokładnej wysokości zaangażowania obu organizacji spółka nie ujawniła. Wiadomo, że jej wycena wynosi obecnie 2,65 mld dolarów.
Powstały w 2013 r. w San Francisco Plaid oferuje i rozbudowuje platformę technologiczną, która umożliwia rozmaitym fintechowym aplikacjom łączenie się z kontami bankowymi ich użytkowników. Spółka koncentruje się na umożliwieniu fintechom i ich klientom dokonywania operacji finansowych z ich rachunków bankowych, m.in. płatności za pośrednictwem aplikacji.
Szefowie Plaid twierdzą, że jedna czwarta amerykańskich konsumentów posiadających konta bankowe skorzystała z ich technologii za pośrednictwem używanych aplikacji finansowych. Firma do niedawna działała tylko w USA. W maju weszła na rynek brytyjski licząc na współpracę z działającymi na Wyspach fintechami, których jest ok. 1,6 tys.
Wcześniej w Plaid zainwestowały m.in. Goldman Sachs, Citibank i American Express. Natomiast dla organizacji kartowych to kolejna spółka fintechowa, w którą się zaangażowały. Mastercard w przeszłości wspierał już w różny sposób takie fintechy jak m.in. Monzo, N26, Starling, Revolut czy Transferwise. Visa natomiast kupiła udziały niemieckiego solarisBanku, a także najdroższego obecnie europejskiego startupu Klarna. Obie organizacje pod koniec ubiegłego roku walczyły o przejęcie brytyjskiej firmy Eartporth; ostatecznie rywalizację wygrała Visa, płacąc za ten fintech 247 mln funtów.