Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ciekawy gadżet z Japonii. Tamtejszy Starbucks wprowadził długopis płatniczy

Urządzenie wykorzystuje technologię NFC i pisze tuszem w kolorze kawy

Sieć Starbucks znana jest z kawy, darmowego WiFi i przesiadujących w niej hipsterów. Ale firma eksperymentuje też z mobilnymi płatnościami i wykorzystywanymi do nich gadżetami. Często robi to jej japoński oddział, który właśnie wprowadza do oferty długopis. Dzięki wbudowanemu modułowi NFC można nim i pisać i płacić.

Przeczytajcie także: Visa rozpoczyna program Bezgotówkowa Japonia

Produkt nazywa się "Starbucks Touch: The Pen" i od 25 września będzie można go nabyć w kawiarniach za 4 tys. jenów (prawie 40 dolarów). W cenie tej jest tysiąc jenów załadowany na rachunku przedpłaconym powiązanym z długopisem. Jak donoszą portale technologiczne, produkt powstał we współpracy z firmą Zebra Corp. i działa w systemie zbliżeniowym FeliCa, który jest używany nie tylko przez Starbucks Japan, ale prawie w całym Kraju Kwitnącej Wiśni, w tym w tamtejszym systemie transportu publicznego.

Przeczytajcie także: Brylantowo i bezstykowo, czyli bransoletka z diamentami, którą można płacić

Ciekawostką jest też to, że długopis pisze tuszem żelowym w kolorze brązowo-kawowym (po wyczerpaniu można go ponownie naładować). Jest dostępny w trzech wersjach kolorystycznych: srebrnej, czarnej i białej.

To nie pierwszy gadżet płatnościowy wydany przez Starbucks Japan. Wcześniej japońskie kawiarnie tej sieci oferowały klientom etui na telefon, kubek termiczny oraz małą damską torebkę (właściwie rodzaj breloczka) o nazwie "The Hug" (Przytulas) – wszystko oczywiście z technologią płatniczą i NFC.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies