Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Sztuczna inteligencja będzie częściej wykorzystywana do weryfikacji tożsamości. Ale nie zastąpi pracowników w instytucjach finansowych

Takie wnioski płyną z debaty ekspertów, która odbyła się podczas Asecco Banking Forum

W trakcie odbywającego się dziś wydarzenia Asecco Banking Forum 2019 przedstawiciele instytucji finansowych oraz firm technologicznych zastanawiali się m.in. nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do weryfikacji tożsamości klientów. Chodzi np. o zakładanie kont czy potwierdzanie transakcji finansowych.

Eksperci zgodzili się co do tego, że rosnąć będzie wykorzystanie biometrii do weryfikacji tożsamości klientów, bo jest to rozwiązanie wygodne a przy postępującym rozwoju technologicznym, zapewniające coraz większe bezpieczeństwo. Według przedstawionych przez Asseco wyników badania już teraz 57 proc. pytanych klientów banków akceptuje użycie odcisku palca do autentykacji, 14 proc. nie ma nic przeciw rozpoznawaniu twarzy, a 5 proc. jest gotowych na skanowanie dłoni.

Przeczytajcie także: Asseco chce podbić Bałkany bankomatami i terminalami

Zdaniem eksperta Asseco Tomasza Lesia instytucje finansowe będą stosować i rozwijać te technologie, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, a sztuczna inteligencja będzie wspierać te procesy. – Ale sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka, bo ktoś musi ponosić odpowiedzialność za podejmowane decyzje. Poza tym to człowiek definiuje parametry bezpieczeństwa i poziom zabezpieczeń, których AI będzie używać – stwierdził Leś.

Podobnie uważa ekspert z ING Banku Śląskiego Tomasz Chmielewski, który ocenił, iż sztuczna inteligencja będzie na pewno wykorzystywania do analizy dużych zbiorów danych i wychwytywania anomalii. Na przykład biometria behawioralna, wykorzystująca analizę sposobu korzystania z klawiatury czy myszki, będzie używana do wykrywania cyber-złodziei.

Przeczytajcie także: Co czwarty internauta zmienia swoje hasła rzadziej niż raz do roku

Według ekspertów wypowiadających się podczas forum, pracownik banku samodzielnie nie jest w stanie przeanalizować i wyciągnąć wniosków z wszystkich danych dotyczących klienta i jego zachowań. AI może więc w tym pomóc.

Asseco Banking Forum to doroczna impreza, podczas której omawiane są zagadnienia dotyczące obecnych i przyszłych zastosowań najnowszych technologii w instytucjach finansowych i publicznych oraz wyzwań i skutków, jakie ten proces przynosi. Serwis Cashless był jednym patronów medialnych tegorocznego wydarzenia.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies