Od lipca do września przy pomocy infrastruktury KIR konta przeniosło ponad 11,5 tys. klientów
KIR podał dziś statystyki systemu Ognivo za III kw. tego roku. Liczba klientów korzystających z tego rozwiązania do zmiany banku w porównaniu do II kw. 2019 r. spadła o jedną trzecią. Przypomnę, że w okresie od stycznia do marca zdecydowało się na to prawie 10,7 tys. osób a w okresie kwiecień-czerwiec było to aż 15,8 tys. osób. Natomiast w letnich miesiącach (czerwiec-wrzesień) z wnioskiem o zmianę banku wystąpiło dokładnie 11 tys. 565 osób.
Najwięcej wniosków w ubiegłym kwartale – ponad 5,3 tys. wpłynęło w lipcu. Liczba zmieniających bank w latem tego roku jest ponad dwa razy większa od wyników ubiegłorocznych. W III kw. 2018 r. zdecydowało się na taki krok zaledwie 4,3 tys. osób.
Aby przenieść swój rachunek z dotychczasowego banku do innego, z wykorzystaniem obsługiwanego przez KIR systemu Ognivo, wystarczy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie rachunku bankowego. Wszystkie formalności z tym związane bierze na siebie bank, który przejmuje klienta. Na jego wniosek bank może dodatkowo przekazać informację o dokonanej zmianie rachunku wskazanym instytucjom. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Liczba zmieniających bank w trakcie minionych trzech kwartałów tego roku jest wyraźnie wyższa od wyników ubiegłorocznych i utrzymuje się na poziomie powyżej 10 tys. W I kw. 2018 r. było to 7,4 tys. osób, w kolejnych trzech miesiącach ubiegłego roku 8,6 tys., w III kw. jak wspominałem zaledwie 4,3 tys., a najgorsze okazały się ostatnie miesiące roku kiedy było to tylko niespełna 3,9 tys. Warto jednak pamiętać, że dostępność tego rozwiązania nie wyklucza tego, iż duża część klientów może przenosić rachunek samodzielnie, otwierając konto w jednym banku i zamykając w innym.