Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Internet rzeczy to za mało. Teraz pora na portfel rzeczy

Płatność pierścionkiem albo samochodowym kluczykiem? To coraz bliższa przyszłość. Kilka firm na zlecenie MasterCarda już opracowuje takie rozwiązania

Wizję niedalekiej przyszłości w płatnościach MasterCard wysnuł na konferencji Money 20/20, która kilka dni temu odbyła się w Las Vegas. Według niej rozwój internetu rzeczy pozwoli na płatności za pomocą niemal każdego urządzenia lub przedmiotu, który macie przy sobie, a nawet na sobie.

Przeczytajcie także: W płatnościach telefony wciąż przegrywają z kartami

Koncepcja internetu rzeczy zakłada znaczną automatyzację każdej dziedziny życia poprzez połączenie urządzeń i maszyn z siecią internetową. Sprzęt używany dotychczas przez człowieka stanie się bardziej inteligentny i wykona za niego czynności, z którymi musi na razie radzić sobie sam. Przykładem takiego urządzenia jest lodówka, wysyłająca zamówienie do sklepu spożywczego na brakujące w niej produkty. Można więc w tym upatrywać dużej szansy dla rozwoju płatności, bo przecież za takie zamówienie trzeba jakoś zapłacić.

Przeczytajcie także: Wasz smartfon będzie potrafił jeszcze więcej

Ale MasterCard w swojej wizji płatności idzie jeszcze dalej, a dla jej realizacji pozyskał już nawet kilku partnerów: projektanta mody – Adama Selmana, firmę Nymi – producenta gadżetów do noszenia, jubilera Ringly – dostawcę pierścionków, TrackR – producenta lokalizatorów Bluetooth. Wszystkie wymienione podmioty mają oferować w swoich produktach funkcję płacenia. Nad wdrożeniem podobnej do kluczyków wytwarzanych przez siebie samochodów myśli również gigant motoryzacyjny – General Motors.

O ile kooperanci mają zadbać o rozwój produktów, które pozwolą pozbyć się portfeli i kart, o tyle MasterCard deklaruje, że zadba o należyte bezpieczeństwo transakcji.

Źródło: Mobile Payments Today

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies