Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro postawiło pierwsze automaty paczkowe. Sprawdźcie, kiedy będziecie mogli z nich korzystać

W drugiej połowie roku Allegro planuje uruchomić także usługę logistyczną dla sprzedających

Allegro przystąpiło do realizacji zapowiadanego wcześniej projektu tworzenia własnej sieci automatów paczkowych. Firma poinformowała, że postawiła już pierwsze maszyny – jedna stanęła w Poznaniu, w pobliżu siedziby spółki, a kolejne trzy w Warszawie. Do końca roku gigant e-commerce zamierza uruchomić 1,5 tys. urządzeń tego typu (docelowo, jak wynika z deklaracji spółki, ma być ich "znacznie" więcej). Dostawy do nich powinny wystartować jesienią.

Przeczytajcie także: Polska Bezgotówkowa uruchamia portal edukacyjny

W swoim komunikacie Allegro sporo uwagi poświęca nie tylko samym dostawom, skróceniu czasu ich realizacji czy kwestiom bezpieczeństwa. Sporo miejsca poświęcono dostosowaniu maszyn do potrzeb osób niepełnosprawnych. Przeprowadzono też konsultacje z ruchami miejskimi czy przedstawicielami samorządu terytorialnego. To istotne, bo od pewnego czasu pojawia się pytanie o wpływ masowo stawianych automatów paczkowych na wygląd polskich miast.

Urządzenia Allegro będą zasilane energią odnawialną, doczekają się także czujników jakości powietrza (generowane przez nie dane mają być powszechnie dostępne). W wybranych lokalizacjach przednia strona maszyny będzie pokryta roślinami o powierzchni około 10 metrów kwadratowych. Firma zrezygnuje też z umieszczania reklam na automatach.

Przeczytajcie także: Ministerstwo Finansów ogłasza zasady programu Podatnik bezgotówkowy

Spółka przypomina, że jej klienci już teraz mają dostęp do ponad 31 tys. punktów odbioru oraz automatów paczkowych. Firma uruchomiła niedawno Allegro Punkty, a pierwszym partnerem, który udostępnił swoje placówki w ramach tej sieci, był Kolporter (600 saloników).

Jednocześnie potentat handlu internetowego zapowiedział, że w drugiej połowie roku planuje uruchomić usługę logistyczną dla sprzedających. Obejmie ona m.in. przechowywanie towarów oraz pakowanie i nadawanie przesyłek, a także obsługę zwrotów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies