Operator platformy mojeID chwali się, że dostęp do niej ma już około 14 mln użytkowników
KIR poinformowała, że dostarczane przez nią rozwiązanie mojeID zostało wyróżnione godłem promocyjnym "Teraz Polska" w kategorii najlepsza cyfrowa usługa. Narzędzie służy do zdalnego potwierdzania tożsamości w usługach online udostępnianych przez firmy komercyjne oraz przez administrację publiczną. KIR przekonuje, że jej system jest dostępny dla około 14 mln użytkowników.
Jak działa mojeID? Klient wybiera to rozwiązanie na stronie internetowej jako sposób identyfikacji, a potem trafia do witryny internetowej swojego banku, gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę portalu, gdzie jest już zidentyfikowany i zalogowany. Bank nie zna aktywności klienta poza systemem bankowym, a administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika.
Z pomocą tego narzędzia można korzystać z usług w branżach ubezpieczeniowej, energetycznej, telekomunikacyjnej czy medycznej. W serwisie cashless.pl mogliście niedawno przeczytać, że potwierdzanie tożsamości za jego pomocą umożliwiły Generali Investments TFI oraz Lux Med. Pacjenci tej ostatniej firmy zdalnie zarejestrują się, by umówić termin wizyty, skonsultować się online z lekarzem, czy uzyskać dostęp do dokumentacji medycznej. Przed Lux Medem system mojeID wprowadzili u siebie też inni operatorzy medyczni: Polmed, Medicover, Enel-med oraz Centrum Medyczne Damiana. Z usługi KIR-u korzystają także ubezpieczyciele, w tym: PZU, Nationale-Nederlanden, Aviva, PKO Ubezpieczenia, Aegon czy Open Life.
Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że do grona banków, które zintegrowały swój system informatyczny z platformą mojeID dołączył BNP Paribas. Wcześniej zrobiły to: BOŚ, PKO BP z Inteligo, Pekao, BPS i SGB.