Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ruszył pierwszy Żappka Store. W sklepie nie znajdziecie obsługi, a nawet kas

Sieć sklepów zapowiada, że będzie rozwijać ten projekt – przede wszystkim w dużych miastach

Żabka poinformowała, że uruchomiła pierwszy sklep typu Żappka Store. W obiekcie nie ma ani obsługi, ani nawet kas, a zakupy robi się z wykorzystaniem aplikacji żappka. Placówka działa na Międzynarodowych Targach Poznańskich i jest dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Firma deklaruje, że ma w planach uruchomienie kolejnych Żappka Store, a drugi bezobsługowy punkt powstanie w Warszawie.

Przeczytajcie także: Tymczasowe profile zaufane przestają być tymczasowe

Na temat tego projektu mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl – w połowie maja właściciel sieci sklepów Żabka rozesłał do klientów komunikat dotyczący nowego regulaminu aplikacji mobilnej żappka. Pojawiła się w nim informacja o uruchomieniu sklepów Nano, nad którymi firma pracowała przez kilka lat. Projekt w końcu ruszył komercyjnie i będzie funkcjonował pod wspomnianą już nazwą Żappka Store.

Jak to działa? Klientowi do zakupów wystarczy smartfon z zainstalowaną aplikacją żappka oraz aktywną usługą Żappka Pay. Przed wejściem do placówki aplikacja wygeneruje jednorazowy kod QR, który należy zeskanować na czytniku przy drzwiach. Te otworzą się automatycznie. W środku wystarczy wziąć z półki wybrane produkty i wyjść. System kamer wykorzystujący specjalne algorytmy rozpozna zdjęte z półek produkty i naliczy odpowiednią kwotę – płatność zostanie sfinalizowana za pomocą karty podpiętej do Żappka Pay.

Przeczytajcie także: Polski startup Ramp zebrał od inwestorów ponad 10 mln dolarów

Firma podkreśla w komunikacie, że rozwiązanie nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, co gwarantuje zachowanie prywatności i bezpieczeństwo. Przed uruchomianiem komercyjnym usługa była testowana przez pracowników i współpracowników popularnej sieci. W bezobsługowym Żappka Store początkowo znajdzie się około 300 różnych produktów: od słodyczy i przekąsek, przez dania gotowe, po napoje i gorącą kawę. Ze względu na ograniczenia pandemiczne w Żappka Store może przebywać jedna osoba.

Nowy projekt powstał w ramach Inkubatora Biznesu Żabka Future, a wsparcia udzieliła amerykańska firmą technologiczna AiFi. Wykorzystano jej platformę OASIS (Orchestrated Autonomous Store Infrastructure & Services), czyli system kamer, wykorzystujący algorytmy sztucznej inteligencji.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies