Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Aktywacja i płatność Blikiem zbliżeniowo. Pierwsze wideo tylko na cashless.pl

PKO BP prowadzi ostatnie testy zbliżeniowego Blika. Funkcja ma ruszyć w banku produkcyjnie w ciągu kilku najbliższych tygodni

Jak już mogliście dowiedzieć się z wcześniejszych tekstów w serwisie cashless.pl, trwają ostatnie prace związane z udostępnieniem klientom zbliżeniowego Blika. W pierwszej kolejności usługa trafi do oferty banków założycieli Blika, a wśród nich ma być m.in. PKO BP. I to właśnie dzięki uprzejmości tej instytucji możecie zobaczyć, jak będzie się aktywować zbliżeniowego Blika oraz płacić za jego pomocą w sklepach stacjonarnych.

Przeczytajcie także: Banki rozpoczęły testy zbliżeniowego Blika

Jak możecie zobaczyć na poniższym filmie, aktywacja funkcji zbliżeniowej Blik trwa kilkadziesiąt sekund. Operacja przypomina dodawanie karty do płatności typu Apple Pay czy Google Pay. Z tym że oczywiście nie ma konieczności posiadania karty ani w formie plastikowej, ani wirtualnej.

Natomiast płatność zbliżeniowym Blikiem przebiega niemal tak samo jak przy pomocy portfeli Apple Pay czy Google Pay. Wystarczy przyłożyć smartfon do terminala płatniczego w sklepie.

Jak już wspomniałem wcześniej, kilka banków kończy prace wdrożeniowe związane ze zbliżeniowym Blikiem. Wśród nich jest PKO BP, który produkcyjnie powinien wprowadzić usługę w ciągu kilku najbliższych tygodni. Wśród pierwszych instytucji posiadających w ofercie zbliżeniowy Blik znajdzie się też zapewne ING, który dostosował już swój regulamin i cennik. Podobnie jak mBank. Natomiast wygląda na to, że jako pierwszy usługę udostępni Millennium.

Przeczytajcie także: mBank zapowiada zbliżeniowego Blika

Blik zyskał możliwość wprowadzenia funkcji zbliżeniowej dzięki współpracy z Mastercardem. Przypomnę, że amerykańska organizacja w ubiegłym roku stała się siódmym udziałowcem operatora Blika. Docelowo z płatności zbliżeniowych Blikiem mają korzystać także użytkownicy smartfonów z systemem iOS. Początkowo jednak usługa będzie dostępna tylko dla posiadaczy smartfonów z systemem Android.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies