Startup umożliwia m.in. sprzedawcom online i instytucjom finansowym zrozumienie ich klientów i zapobieganie oszustwom internetowym
Firma Nethone poinformowała o zamknięciu rundy finansowania, w której pozyskano 25 mln zł. Przewodzą jej ARIA i Atmos Ventures, udział biorą także Innovation Nest, Plug and Play Ventures, Firlej Kastory oraz grono aniołów biznesu. Pozyskane środki pozwolą przyspieszyć ekspansję podmiotu oraz zapewnić rozwój autorskiej technologii profilowania użytkowników Know Your Users (KYU).
Założony w 2016 roku startup Nethone wykrywa próby oszustw płatniczych i zapobiega fraudom oraz przejęciom kont. Firma w ciągu ostatniego roku podwoiła bazę klientów, dzisiaj współpracuje z ponad 50 globalnymi podmiotami z segmentów e-commerce czy finansów. Podmiot zapewnia, że opracowana przez niego pasywna biometria behawioralna pozwala klientom funkcjonującym w internecie na bezzwłoczne powstrzymywanie ponad 95 proc. przypadków nielegalnych przejęć kont (account takeover, ATO).
Działająca w modelu SaaS (oprogramowanie jako usługa) firma zabezpiecza także transakcje płatnicze i procesy wnioskowania o produkty finansowe. Technologia profilowania KYU w czasie rzeczywistym pozwala stwierdzić, co tak naprawdę dzieje się z urządzeniem, w jaki sposób wchodzi w interakcję z serwerami danej platformy oraz jak zachowuje się sam użytkownik: jak naciska klawisze, rusza myszką, trzyma smartfon i na nim pisze. Wszystko to dzieje się w tle – rozwiązanie Nethone nie wpływa na końcowe doświadczenie klienta z witryną i nie narusza jego prywatności.