W II kw. 2021 r. użytkownicy bankowości mobilnej zlecili o ponad 34 mln więcej przelewów niż kwartał wcześniej
Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biura prasowe największych banków w Polsce wynika, że ich klienci w okresie kwiecień-czerwiec 2021 r. zlecili za pomocą aplikacji mobilnych ponad 285 mln przelewów. Chodzi o przelewy zewnętrzne jak i wewnętrzne oraz przelewy P2P Blikiem. W porównaniu z I kw. bieżącego roku jest to wzrost o niemal 35 mln transakcji.
Bankiem, którego klienci najczęściej zlecali przelewy przez smartfony, był w II kw. ING Bank Śląski. Instytucja zaraportowała prawie 62 mln takich transakcji. Co ciekawe to niemal dwa razy więcej niż kwartał wcześniej. Z kolei na drugiej pozycji znalazł się mBank, który nieznacznie ustąpił miejsca ING. Natomiast PKO i Santander chwalą się, że ich klienci w II kw. bieżącego roku zlecili przez aplikacje ponad 40 mln przelewów.
Statystyka dotycząca transakcji zlecanych przez aplikacje mobilne pokazuje rosnącą popularność zarządzania finansami osobistymi za pomocą smartfonów w Polsce. Dobrze oddają to także dane dotyczące liczby użytkowników bankowości mobilnej oraz tzw. klientów mobile only, którzy logują się na rachunki wyłącznie przez urządzenia mobilne. Więcej na ten temat w tekście Prawie 18 mln klientów mobilnych i niemal 9 mln mobile only. Najświeższe dane cashless.pl na temat polskiego rynku w II kw. 2021 r.