Podczas najbliższego Cashless Breakfast zaproszeni goście dyskutować będą o jednym z najgorętszych trendów w e-commerce
Już 21 września, po półtorarocznej przerwie związanej z pandemią koronawirusa, odbędzie się kolejne wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. Zaproszeni przez redakcję cashless.pl goście rozmawiają o najważniejszych wyzwaniach i rozwiązaniach w obszarze nowoczesnych technologii finansowych. Kameralny charakter spotkania oraz doborowe grono prelegentów sprzyjają swobodnej dyskusji.
Najbliższy Cashless Breakfast poświęcony będzie jednemu z najgorętszych trendów, jaki obecnie rozwija się w polskim e-commerce, czyli płatnościom odroczonym. To rozwiązanie, które pozwala zamówić produkt w internecie, a następnie odebrać, np. przymierzyć, jeśli to ubranie czy buty, i zdecydować, czy chce się go zatrzymać. Jeśli nie – można go odesłać bez angażowania swoich środków. Można też towar zostawić i za niego zapłacić np. po miesiącu. Z tym że sprzedawca otrzymuje należność od razu po przyjęciu zamówienia, dzięki czemu natychmiast może przystąpić do jego realizacji.
Prekursorem płatności odroczonych na polskim rynku była niedziałająca już tu firma Ferbuy, która ze swoją ofertą weszła na początku ubiegłej dekady. Później swoje rozwiązania wprowadziły takie fintechy jak czeskie Twisto czy polski PayPo, a jeszcze później – Allegro Pay. Dziś swój start w Polsce ogłosiła Klarna, a w międzyczasie w obszarze płatności odroczonych pojawiło się kilka innych podmiotów.
W jakim kierunku rozwijać się będą płatności odroczone? Czy sklepy internetowe mogą dziś pozwolić sobie na brak takiego rozwiązania w ofercie? Ile to wszystko kosztuje i jak, o ile w ogóle, przekłada się to na wzrost obrotów w e-commerce? Które branże powinny być szczególnie zainteresowane rozwijaniem współpracy z fintechami oferującymi płatności odroczone? To tylko niektóre pytania, na które odpowiedź padnie zapewne podczas najbliższego Cashless Breakfast. Inspiracją do dyskusji będzie raport przygotowany przez redakcję cashless.pl, a przedstawiający obraz płatności odroczonych w Polsce. Partnerem głównym Cashless Breakfast oraz raportu została firma Visa, a partnerem wspierającym Twisto.