Wcześniej system mojeID trafił do klientów takich firm ubezpieczeniowych jak m.in. Aegon, PZU czy Nationale Nederlanden
KIR poinformował o rozszerzeniu sieci akceptacji mojeID, czyli systemu do zdalnego potwierdzania tożsamości. Od teraz z zalet tej innowacji mogą korzystać klienci zainteresowani zakupem ubezpieczenia w Generali Życie. – Dzięki temu jesteśmy w stanie usprawnić proces weryfikacji tożsamości klientów, który jest wymagany w toku zawierania umów ubezpieczenia na życie. W efekcie całą procedurę można przeprowadzić w sposób całkowicie zdalny, bezpieczny i wygodny dla klienta, bez konieczności osobistego spotkania – mówi Piotr Bułka, członek zarządu Generali Życie.
mojeID jest na rynku od kilku lat. Umożliwia potwierdzanie tożsamości w internecie za pomocą danych logowania na rachunek bankowy. W trakcie tego procesu klient jest przekierowywany do swojego banku, gdzie w bezpiecznym środowisku proszony jest o zalogowanie na konto. Następnie już jako zweryfikowany z imienia i nazwiska jest przenoszony na stronę firmy, z usług której chce skorzystać, np. towarzystwa ubezpieczeniowego. Z tym że ubezpieczyciel nie zna danych logowania na rachunek klienta, a bank – nie ma dostępu do aktywności klienta poza serwisem bankowym.
Z systemu mojeID aktualnie mogą korzystać klienci dziesięciu banków, między innymi: PKO BP, ING, mBank, Pekao, BNP Paribas, Getin, BPS czy SGB. Posiadacze rachunków osobistych w tych instytucjach mogą w prosty sposób potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z kilkudziesięcioma firmami, w tym z kilkoma ubezpieczycielami, takimi jak, oprócz Generali Życie, Aegon, PZU, Open Life, PKO Ubezpieczenia, Nationale Nederlanden.