Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Rosyjski Yandex wchodzi na rynek szybkich dostaw zakupów. Uruchamia nowe usługi w zachodniej Europie

Yandex wprowadził właśnie usługę Yango Deli w Paryżu. Wcześniej zrobił to już w Izraelu, a teraz planuje podobne wdrożenie w Londynie

Yandex, rosyjski odpowiednik Google'a, uruchomił w Paryżu usługę ekspresowej dostawy zakupów spożywczych i pierwszej potrzeby – Yango Deli. Obecnie może z niej skorzystać około miliona mieszkańców francuskiej stolicy i okolic. Serwis działa przez cały tydzień, ale nie jest dostępny nocami. Korzysta się z niego z pomocą aplikacji (dostępna dla iOS oraz Androida), do której klient podpina kartę płatniczą. Firma nie określiła minimalnej kwoty zamówienia.

Przeczytajcie także: Pekao zaprasza do udziału w beta testach aplikacji PeoPay

Podobnie jak w przypadku konkurencji, Yango Deli bazuje na sieci niewielkich magazynów, tzw. dark stores, rozlokowanych w różnych częściach miasta. Nie można w nich robić stacjonarnych zakupów, służą wyłącznie do realizacji zamówień online. Z opisu usługi wynika, że kluczową rolę odgrywają w niej algorytmy. To one kierują poczynaniami pracownika magazynu, by kompletowanie zamówienia trwało jak najkrócej. Są też odpowiedzialne za dobór kuriera, określenie, które produkty będą się cieszyć największym powodzeniem w danej lokalizacji i uzupełnianie magazynu w taki sposób, by straty były minimalne.

Co mogą zamawiać paryżanie z pomocą aplikacji Yango Deli? Lista produktów liczy 3 tys. pozycji. Od owoców i warzyw, przez ryby, mięso oraz nabiał, po alkohol, środki czystości, produkty dla dzieci i zwierząt. Wspomina się nawet o świeżym pieczywie i gorącej kawie. Yango Deli pod koniec ubiegłego roku uruchomiono w Izraelu. Rosyjska korporacja w najbliższych miesiącach chce wystartować z projektem także w Londynie. I niewykluczone, że pojawi się też na kolejnych rynkach – firma wyjaśnia, że tylko w tym roku na rozwój usług z zakresu e-commerce planuje przeznaczyć równowartość 650 mln dolarów.

Przeczytajcie także: Już ponad 8,4 mln aktywnych użytkowników Blika

Segment szybkich dostaw zakupów to w ostatnich kwartałach jeden z najgorętszych tematów w branży e-commerce i to globalnie. Wystarczy przypomnieć doniesienia z polskiego rynku – w serwisie cashless.pl przeczytacie, że usługi tego typu rozwijają u nas Jokr, Gorillas, Bolt czy Swyft. Swój pomysł na ten biznes ma także InPost. Firma nawiązała współpracę z Makro i za pomocą aplikacji InPost Fresh klienci mogą zamawiać żywność i inne najpotrzebniejsze produkty z asortymentu tej sieci.

Źródło: cnews.ru

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies