Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zmiany w Rachuneo. Serwis wycofuje się z przelewów ekspresowych. Szykuje też kilka nowości

Użytkownicy platformy Rachuneo będą mogli porównać na niej nie tylko oferty dostawców gazu czy instalacji fotowoltaicznych, ale i internetu

Serwis Rachuneo umożliwiający m.in. zarządzanie rachunkami od dostawców mediów, poinformował o zmianach, jakie wprowadzi do swojej oferty na początku września. Jedną z nich jest rezygnacja z przelewów ekspresowych. Firma uznała, że narzędzie to jest niespójne z jej główną działalnością. Jednocześnie wskazano na sytuację rynkową, w której przelewy ekspresowe są dostępne w bankowości elektronicznej, zdarza się, że bez dodatkowych opłat.

Przeczytajcie także: Tapster umożliwia płacenie pierścieniem

Kolejna zmiana polega na tym, że użytkownicy Rachuneo będą mogli z jego pomocą opłacać wyłącznie rachunki pobrane automatycznie z eBOK-a (elektroniczne biuro obsługi klienta) dostawcy usługi. Zniknie funkcja płacenia na dowolne konta. Z Rachuneo zostaną usunięte numery rachunków bankowych odbiorców dodanych samodzielnie przez użytkowników oraz informacje dotyczące przelewów ekspresowych. Dane te będą jednak nadal przechowywane przez Blue Media (operator płatności) z uwagi na przepisy ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu.

Bez zmian pozostaną formy płatności, czyli przelewy oraz automatyczna płatność z karty (do kwoty 1 tys. euro). Firma dodaje, że ujednolici i obniży do 1 zł prowizje za płatności. Klienci powinni się przygotować na to, że zmieni się sposób udostępniania faktur i potwierdzeń płatności za usługi świadczone przez Blue Media. Nie będą one już dostępne w serwisie Rachuneo – chęć ich otrzymania trzeba zgłosić bezpośrednio do Blue Media. Nowa wersja serwisu zostanie uruchomiona 6 września i kwestie związane z powyższymi zmianami najlepiej wyjaśnić do tego dnia. W tym celu przygotowano specjalne formularze.

Warto przypomnieć, że moduł zarządzania rachunkami należał wcześniej do Blue Media i funkcjonował pod nazwą bm.pl. Do Rachuneo trafił on rok temu wraz ze wszystkimi umowami zawartymi przez klientów. Operatorem Rachuneo jest poznańska spółka Polskie Aplikacje Transakcyjne, w którą zainwestowała firma Blue Media.

Przeczytajcie także: Aplikacją mPay także zapłacicie za przejazdy autostradami

Jak udało się ustalić serwisowi cashless.pl, porządki w serwisie Rachuneo to element większego procesu. Firma planuje rozwój konta użytkownika. W niedalekiej przyszłości klienci będą mogli zarządzać nie tylko płatnościami za faktury, ale też swoimi umowami z dostawcami usług. Firma będzie dążyć do tego, by umożliwić klientom cyfrowe zawieranie umów z tymi podmiotami. Serwis zostanie także rozbudowany. O ile na początku użytkownicy mogli porównywać w nim oferty dostawców energii elektrycznej i gazu, o tyle teraz dostępna jest też porównywarka usług telekomunikacyjnych oraz fotowoltaiki, a w przyszłości pojawi się moduł porównywarki ofert internetu dla domu.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies