Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Płatność za meble Ikei też odroczycie. Znana sieć inwestuje w fintech Jifiti

Firmy współpracują od 2019 roku na kilku europejskich rynkach. Partnerstwo ma zostać rozszerzone na inne kraje, w których obecna jest Ikea

Ingka Investments, podmiot wchodzący w skład Ingka Group, właściciela i operatora sklepów Ikea, zainwestował 22,5 mln dolarów w izraelski fintech Jifiti i stał się jego mniejszościowym udziałowcem. Ruch ten ma bardziej otworzyć znaną sieć sklepów na płatności odroczone – zarówno w placówkach stacjonarnych (jest ich 389), jak i w handlu online (Ikea sprzedaje produkty przez internet w 32 krajach).

Przeczytajcie także: Z aplikacji SkyCash zniknęła funkcja doładowania konta Blikiem

Z komunikatu opublikowanego m.in. przez serwis Yahoo wynika, że Ingka Group oraz Jifiti współpracują od 2019 roku na kilku europejskich rynkach (Hiszpania, Francja, Portugalia, Belgia). Klienci w tych krajach mogą już korzystać z płatności odroczonych kupując meble lub inne wyposażenie domu w Ikei. Teraz rozwiązanie ma być udostępnione znacznie szerzej. Podkreśla się przy tym, że rocznie sklepy Ikea odwiedza ponad 700 mln osób. Liczba klientów online jest znacznie wyższa.

Przeczytajcie także: Nicolaus Bank chwali się ciekawym wdrożeniem

Jifiti powstał niespełna dekadę temu i początkowo oferował inne usługi, ale dzisiaj skupia się na rozwiązaniach z zakresu BNPL (buy now, pay later). Fintech działa w modelu white label, co oznacza, że klientom sklepów marka ta nie jest znana, firma działa w tle procesu zakupowego. Twórcy Jifiti przedstawiają biznes jako platformę łączącą banki i detalistów. Tym pierwszym dostarczają narzędzia, dzięki którym mogą one konkurować z fintechami, tym drugim pomagają zatrzymać klientów upraszczając proces płatności. W gronie partnerów firmy znaleźć można Mastercarda, Walmart czy Crédit Agricole.

Natomiast płatności odroczone będą tematem najbliższego Cashless Breakfast, które odbędzie się 21 września. Partnerem głównym wydarzenia została organizacja Visa. W gronie partnerów wspierających znalazły się takie firmy jak: Allegro Pay, PayPo oraz Twisto.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies