Klienci Citi będą mogli płacić Blikiem za zakupy online i stacjonarne, a także pobierać gotówkę z bankomatów i wykonywać przelewy na numer telefonu
Klienci banku Citi Handlowy zostali dzisiaj poinformowani o zmianach w regulaminie, które wejdą w życie 22 listopada. Jedną z najważniejszych jest z pewnością uruchomienie przez tę instytucję transakcji Blikiem. Dotyczy to zarówno płatności w sklepach stacjonarnych i online, jak i wypłacania gotówki z bankomatów oraz przelewów natychmiastowych na telefon. Bank nie sprecyzował, kiedy uruchomi usługę, ale nastąpi to po 22 listopada.
Instytucja zapowiedziała także wprowadzenie karty kredytowej w postaci wirtualnej. Klienci będą mogli jej używać w subskrypcjach czy płatnościach za pośrednictwem Google Pay i Apple Pay.
Kolejna zmiana dotyczy uproszczenia autoryzacji transakcji bezgotówkowych wykonywanych przez internet. Z procesu zostanie usunięte obowiązkowe wpisywanie kodu autoryzacyjnego przesłanego w wiadomości SMS.
Bank umożliwi także automatyczną aktualizację danych karty w przypadku subskrypcji. Transakcje płatnicze w ramach danej subskrypcji będą realizowane również w przypadku wymiany karty na nową po upływie terminu jej ważności. Tym samym znika konieczność składania nowego zlecenia. Instytucja zapowiedziała także kilka mniejszych zmian oraz działania porządkujące, które nie wpłyną na warunki świadczenia usług.
Działania Citi Handlowego są o tyle ciekawe, że w kwietniu amerykańska firma poinformowała o chęci zrezygnowania z obsługi klientów detalicznych w Polsce. Instytucja planuje się wycofać z tego segmentu na kilkunastu rynkach azjatyckich i europejskich. W kolejnych miesiącach bank zachęcał jednak do zakładania kont i oferował 200 zł klientom, którzy zdecydują się założyć u niego rachunek osobisty typu CitiKonto.