Amerykańska organizacja płatnicza zaprezentowała wyniki międzynarodowego badania Visa Back to Business
Visa opublikowała kolejną edycję globalnego raportu Visa Back to Business, w którym zaprezentowano wyniki badania przeprowadzonego wśród kilku tysięcy właścicieli małych firm oraz ich klientów. Można się z niego dowiedzieć m.in., że płatności zbliżeniowe są postrzegane jako przewaga konkurencyjna. Prawie połowa (44 proc.) konsumentów deklaruje, że nie będzie robić zakupów w miejscach oferujących wyłącznie metody płatności wymagające kontaktu z kasjerem lub ogólnodostępnym urządzeniem.
Z badania wynika, że większość (74 proc.) firm z segmentu MŚP spodziewa się, iż klienci nadal będą preferować płatności zbliżeniowe przynajmniej w takim stopniu jak dotychczas. Jednocześnie okazało się, że chociaż 54 proc. mniejszych przedsiębiorstw określiło ubiegły rok jako pełen wyzwań dla ich biznesów, to 46 proc. postrzega go jako okazję do rozwoju. W stosunku do listopada 2020 roku oznacza to wzrost – wówczas takiej odpowiedzi udzieliło 38 proc. ankietowanych.
Organizacja płatnicza pochwaliła się także, że do tej pory umożliwiła cyfryzację płatności 16 mln MŚP na całym świecie. To nieco ponad 30 proc. celu, jaki Visa wyznaczyła sobie w ramach wieloletniej inicjatywy ucyfrowienia 50 mln mniejszych firm. W pierwszych siedmiu miesiącach 2021 roku do tego programu zgłosiło się 3,4 mln nowych firm z USA. Visa deklaruje, że wsparła finansowo amerykańskie firmy dotknięte pandemią, na kilkudziesięciu rynkach wprowadziła także rozwiązanie Visa Tap to Phone umożliwiające sprzedawcom przyjmowanie płatności z pomocą aplikacji na smartfonie.
W ostatnim czasie organizacja rozbudowała swoją platformę edukacji cyfrowej dla przedsiębiorców – Practical Business Skills. Zapewnia ona bezpłatne materiały edukacyjne właścicielom MŚP i wspiera cyfrową transformację biznesów. W Polsce Visa została partnerem programu "TOP Women w e-biznesie" założonego przez Fundację Kobiety e-Biznesu. Jego celem jest edukacja uczestniczek w zakresie rozpoczęcia działalności gospodarczej i korzystania z najbardziej potrzebnych narzędzi do prowadzenia biznesu w internecie.