Pochodząca z Singapuru platforma e-commerce dotychczas rozwijała się w Azji i Ameryce Południowej
Shopee działa już w Polsce. Platforma e-commerce dostępna jest zarówno dla użytkowników urządzeń mobilnych, jak i desktopów. Serwis kusi polskich klientów darmową dostawą bez względu na wartość zamówienia. Za zakupy można płacić kartą, Blikiem lub za pomocą Przelewy24, a w opcjach dostawy jest kurier lub paczkomat. Operator serwisu umieścił w nim poradniki zarówno dla kupujących, jak i sprzedających – z ich pomocą można szybciej odnaleźć się na platformie.
Na temat wejścia Shopee do naszego kraju głośno zrobiło się kilka tygodni temu. Wywodząca się z Singapuru firma to jeden z największych graczy w globalnym e-commerce, chociaż na razie skupia się na rynkach azjatyckich (m.in. Indonezja, Tajlandia czy Malezja) oraz latynoamerykańskich (Meksyk, Brazylia, Kolumbia, Chile). Możliwe, że Polska ma być dla tego podmiotu punktem startowym do dalszej ekspansji w Europie.
Co można znaleźć na platformie? Wśród kategorii pojawiły się m.in. dom i ogród, moda, sport i rekreacja czy AGD. Nie brakuje elektroniki czy produktów dla zwierząt. Większość towaru dostępna jest w niskiej cenie, a sama oferta przywodzi na myśl znane już w Polsce platformy z ofertą z Chin. Na pochodzenie produktów wskazują m.in. adresy do reklamacji czy czas dostawy przesyłki.
Termin uruchomienia Shopee raczej nie jest przypadkowy – niebawem rozpocznie się bardzo ważny dla tej branży sezon jesienno-zimowy. W związku z tym należy się spodziewać większej aktywności innych firm, w tym Amazona, który niedawno zmienił cennik dostaw, oraz Allegro, które udostępniło już wszystkim zainteresowanym usługę Allegro Pay, a dodatkowo poszerzyło o sklepy sieci Biedronka listę punktów, z których można odbierać przesyłki.