Nowe narzędzie jest darmowe i dostępne nie tylko w przeglądarce Opera - powstały wtyczki dla konkurencyjnych usług
Właściciel przeglądarki Opera poinformował o uruchomieniu w Polsce Dify, czyli usługi zwrotu części pieniędzy za zakupy online. Firma przekonuje, że jako pierwsza oferuje moneyback (firma używa nazwy cashback) bezpośrednio w przeglądarce. W ramach tego rozwiązania swoje oferty przedstawi klientom ponad 300 partnerów operatora przeglądarki. Na tej liście znaleźć można Allegro i Aliexpress, markety z elektroniką, telekomy, ale też sklepy z modą i usługi kurierskie.
Jak zacząć korzystać z Opera Dify? Wystarczy odwiedzić stronę z usługą i założyć darmowe konto (użytkownicy Opery mogą skorzystać z już istniejących kont). Aplikacja Dify jest dostępna w bocznym pasku przeglądarki. Z pomocą tego narzędzia klient robi zakupy, a część wydanych środków do niego wróci. O jakich kwotach mowa? To zależy od sklepu, w którym się kupuje.
Na razie usługa będzie dostępna w wersji testowej. To dlatego, że jak deklaruje firma, chce najpierw poznać opinie użytkowników na temat nowego rozwiązania. Jeżeli ktoś korzysta z innych przeglądarek, Opera stworzyła dla niego wtyczkę Dify, która jest dostępna w Firefox, Edge oraz Google Chrome. Jak na tym narzędziu zamierza zarabiać sama Opera? Podmiot wskazuje na reklamy sponsorowane oraz premie od sprzedawców, jeśli Dify się sprawdzi i pozyska pokaźne grono klientów.
Uruchomienie tego narzędzia nie powinno być zaskoczeniem – firma zapowiedziała je na początku tego roku i zadeklarowała, że najpierw zaoferuje usługi w Hiszpanii, ale z czasem pojawią się one też w innych krajach, w tym w Polsce. Działania stanowią element większej układanki fintechowej Opery. Podmiot przejął litewski Fjord Bank, który w 2019 roku otrzymał licencję bakową. W ten sposób operator przeglądarki pozyskał bazę, na której może rozwijać usługi finansowe.