Popularność tej usługi spadła zarówno w porównaniu do poprzedniego kwartału, jak i do analogicznego okresu rok wcześniej
KIR opublikował statystyki systemu Ognivo za trzeci kwartał 2021 roku. Wynika z nich m.in., że od lipca do września na przeniesienie rachunku bankowego przy pomocy tego rozwiązania zdecydowało się niewiele ponad 3,8 tys. osób. Dla porównania w analogicznym okresie poprzedniego roku odnotowano ponad 6,7 tys. takich wniosków, a w drugim kwartale br. ponad 4 tys.
Najwięcej wniosków o przeniesienie rachunku w poprzednim kwartale wpłynęło we wrześniu (ponad 1,4 tys.). KIR doprecyzował, że w ostatnich trzech miesiącach ponad 99 proc. zwracających się o zmianę rachunku zdecydowało się także na zamknięcie dotychczasowego konta. Z kolei z opcji przeniesienia salda skorzystało ponad 96 proc. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 547 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 372 osoby.
Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe, urzędy miast). Służy on m.in. do przenoszenia kont. W tym celu należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W taki sam sposób można równocześnie złożyć wniosek o zamknięcie dotychczasowego konta osobistego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.
Warto pamiętać, że klienci mogą też samodzielnie zmienić bank, otwierając rachunek w nowym i zamykając w starym. Nie wiadomo, ile osób decyduje się na to ponieważ, nie są prowadzone takie statystyki.