Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Gorsze wyniki systemu Ognivo. W poprzednim kwartale z jego pomocą bank zmieniło 3,8 tys. osób

Popularność tej usługi spadła zarówno w porównaniu do poprzedniego kwartału, jak i do analogicznego okresu rok wcześniej

KIR opublikował statystyki systemu Ognivo za trzeci kwartał 2021 roku. Wynika z nich m.in., że od lipca do września na przeniesienie rachunku bankowego przy pomocy tego rozwiązania zdecydowało się niewiele ponad 3,8 tys. osób. Dla porównania w analogicznym okresie poprzedniego roku odnotowano ponad 6,7 tys. takich wniosków, a w drugim kwartale br. ponad 4 tys.

Przeczytajcie także: Skarbówka blokuje coraz więcej rachunków bankowych

Najwięcej wniosków o przeniesienie rachunku w poprzednim kwartale wpłynęło we wrześniu (ponad 1,4 tys.). KIR doprecyzował, że w ostatnich trzech miesiącach ponad 99 proc. zwracających się o zmianę rachunku zdecydowało się także na zamknięcie dotychczasowego konta. Z kolei z opcji przeniesienia salda skorzystało ponad 96 proc. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 547 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty – 372 osoby.

Przeczytajcie także: Autoryzacja płatności Allegro Pay przez Touch ID i Face ID

Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe, urzędy miast). Służy on m.in. do przenoszenia kont. W tym celu należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W taki sam sposób można równocześnie złożyć wniosek o zamknięcie dotychczasowego konta osobistego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.

Warto pamiętać, że klienci mogą też samodzielnie zmienić bank, otwierając rachunek w nowym i zamykając w starym. Nie wiadomo, ile osób decyduje się na to ponieważ, nie są prowadzone takie statystyki.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies