Aplikację będzie rozwijał startup Lite e-Commerce wchodzący w skład popularnej sieci sklepów
Żabka uruchamia usługę ekspresowych dostaw zakupów. Tym samym potwierdzają się moje przypuszczenia z początku września, gdy w seriwsie cashless.pl informowałem o inwestycji tej sieci w spółkę Lite E-commerce. Klienci będą mogli zamawiać do domu produkty z pomocą aplikacji Jush zarządzanej przez startup Lite e-Commerce. Początkowo z rozwiązania skorzystają mieszkańcy Warszawy w wybranych dzielnicach. Najpierw apka pojawi się wyłącznie w App Store. W listopadzie zadebiutuje na urządzeniach z Androidem.
Aplikacji Jush od jutra będą mogli używać posiadacze urządzeń Apple w części Śródmieścia, Starej Ochoty, Woli i Ursynowa. Żabka deklaruje jednak, że usługa będzie rozwijana i wprowadzana szerzej w stolicy, a z czasem także w innych miastach. Konsumenci mogą wybierać spośród 1300 produktów. Docelowo proces od złożenia zamówienia do przybycia kuriera ma trwać do 15 minut.
Jak wspomniałem już wcześniej, temat możliwego startu tej usługi cashless.pl podjął na początku września. Mowa była wówczas o firmie Lite e-Commerce, której jedynym udziałowcem została Żabka. Startup za pośrednictwem serwisu pracuj.pl poszukiwał pracowników, w tym kierownika magazynu art. spożywczych, konsultanta infolinii oraz osoby do zarządzania flotą skuterów elektrycznych i spalinowych. Z nadesłanego dzisiaj komunikatu wynika, że rekrutacja wciąż trwa.
Żabka wkracza na rynek, który ostatnio przeżywa boom. Usługi szybkich dostaw (tzw. q-commerce) tworzą już w Polsce: Jokr, Gorillas, Bolt czy Swyft. Swój pomysł na ten biznes ma także InPost, który nawiązał współpracę z Makro. Za pomocą aplikacji InPost Fresh klienci mogą szybko otrzymywać żywność i inne najpotrzebniejsze produkty z asortymentu tej sieci. Z kolei we Wrocławiu pojawił się startup GetnowX.