Z badań wynika, że blisko dwie trzecie użytkowników Blika poleciłoby go znajomym
Polski Standard Płatności, operator systemu Blik pochwalił się, że rozwiązanie zanotowało najwyższy wskaźnik indeksu siły marki w kategorii płatności. Według badania Kantar tzw. Brand Power w trzecim kwartale wyniósł w przypadku Blika 44 punkty. To najwięcej w historii marki. Dla porównania Visa uzyskała 23 punkty, Mastercard 16, Google Pay 7, Apple Pay 5, a Revolut 4.
Z przesłanego komunikatu wynika, że blisko dwie trzecie użytkowników Blika poleciłoby go znajomym. W przypadku osób młodych (18-25 lat) wskaźnik ten jest jeszcze wyższy i dochodzi do prawie trzech czwartych. Rośnie także rozpoznawalność rozwiązania. Ta spontaniczna wynosi 72 proc., a wspomagana 95 proc. Żadna inna marka płatnicza w grupie osób używających aplikacji bankowych nie może się pochwalić taką rozpoznawalnością na polskim rynku.
Monika Król, wiceprezeska PSP, przekonuje, że udało się wśród jego użytkowników zbudować świadomość wszechstronności tego narzędzia. Przykładowo aż 85 proc. z nich wie, że może przelewać pieniądze na numer telefonu, a blisko 60 proc. korzysta z tego rozwiązania regularnie. Wśród osób najmłodszych odsetek ten wzrasta do 70 proc. PSP chce, żeby w perspektywie kilku lat Blik stał się synonimem płatności mobilnych w regionie.
Na początku października PSP odnotował rekordową liczbę transakcji zrealizowanych w ciągu jednego dnia – ponad 3 mln. Większość stanowiły płatności w e-commerce, wykonano też 644 tys. przelewów na telefon. W tym dniu zarejestrowano także 362 tys. transakcji w tradycyjnych terminalach płatniczych. Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki na polskim rynku wynika, że w II kw. tego roku miały one 8,4 mln aktywnych użytkowników Blika. To o ok. 550 tys. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku oraz o ponad 2,7 mln więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.