Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
To reakcja Allegro na Amazon Prime w Polsce? Platforma obniża minimalną kwotę zamówienia w ramach Allegro Smart

To na razie tylko promocja, a skorzystają z niej wybrani klienci Allegro

Allegro poinformowało o tymczasowych zmianach w programie Smart. Dotychczas klienci mogli w ramach tej usługi skorzystać z darmowej dostawy do punktów odbioru czy paczkomatów, jeśli zrobili zakupy za minimum 40 zł. Do 3 stycznia 2022 roku ta granica zostanie obniżona, ale jedynie dla wybranych klientów. O ewentualnych zmianach zostaniecie poinformowani mailem.

Przeczytajcie także: Mastercard wprowadza nowy standard kart z różnymi wcięciami

Firma wyjaśnia, że nową ofertę udostępniła trzem grupom klientów. Z darmowej dostawy ich członkowie skorzystają w przypadku zakupów u jednego sprzedającego za minimum 20, 25 lub 30 zł. Niestety, platforma e-commerce nie sprecyzowała, jakie to grupy, którzy kupujący do nich trafią i jaki wariant będzie im przysługiwał. Firma zapewnia w swoim komunikacie, że sprzedawcy nie muszą wykonywać dodatkowych czynności w związku ze zmianami – jeśli ktoś zrobi u nich zakupy za mniej niż 40 zł i wybierze opcję Smart, oznacza to, że znalazł się w jednej z trzech grup. Koszt dostawy w tym przypadku bierze na siebie Allegro.

Przeczytajcie także: Revolut Stays już w Polsce. To narzędzie do rezerwowania noclegów

Taki ruch Allegro nie powinien dziwić – niedawno Amazon uruchomił w Polsce program Prime w cenie 49 zł rocznie. Jego członkowie mogą liczyć m.in. na szybkie dostawy, nawet następnego dnia, i to bez minimalnej wartości zamówienia. Z kolei Aliexpress rozwija strefę produktów w cenie od 1 zł z darmową wysyłką. Za dostawę nie zapłacą także klienci Shopee – pochodzącej z Singapuru platformy e-commerce, która wystartowała w Polsce we wrześniu. Wszystkie te działania mają na celu przyciągnąć klientów w okresie przedświątecznym, gdy sprzedaż w internecie wyraźnie rośnie.

Czas trwania promocji w Allegro również wskazuje na to, że firma chce zdobyć klientów głównie w okresie poprzedzającym bożonarodzeniowe wydatki. Kwestią otwartą jest, co Allegro zrobi po 3 stycznia – wróci do dawnej stawki, utrzyma ofertę promocyjną czy zdecyduje się rozszerzyć jej warunki na wszystkich klientów?

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies