270 tys. klientów Idea Banku może już korzystać z usług i produktów Pekao
Pekao pochwalił się dzisiaj zakończeniem procesu przenoszenia danych klientów byłego Idea Banku do swoich systemów. W efekcie klienci zyskali dostęp do bankowości elektronicznej Pekao24 (lub PekaoBiznes24 w przypadku klientów firmowych) oraz aplikacji PeoPay, w tym rozwiązań, z których w Idea Banku nie mogli korzystać – np. Apple Pay czy Blika. Dawni klienci Idei mogą być również obsługiwani w placówkach Pekao i poprzez jego infolinię.
Proces migracji objął 270 tys. klientów, z czego 220 tys. to użytkownicy firmowi, a pozostali to indywidualni. Numery ich rachunków nie uległy zmianie. Pekao przypomina, że klienci byłego Idea Banku powinni pamiętać o aktywowaniu nowych kart debetowych i kredytowych, otrzymanych pocztą (ich wysyłka ruszyła jeszcze w pierwszej połowie miesiąca). Stare kredytówki przestaną być aktywne dzisiaj, a debetówki 26 listopada. Nową kartę kredytową należy aktywować, wykonując transakcję z użyciem kodu PIN przesłanego pocztą. Z nowej karty debetowej będzie można korzystać z PIN-em ze starego plastiku. Więcej informacji na temat przeprowadzonej fuzji znajdziecie w tym tekście.
Jednym z efektów operacji jest wyłączenie Chmury Faktur – flagowej usługi Idea Banku. Ten internetowy system uruchomiono na początku 2018 roku. Z jego pomocą przedsiębiorcy mogli wystawiać, przesyłać i przechowywać wszystkie swoje dokumenty księgowe. Przedstawiciele Idea Banku deklarowali wówczas, że platforma będzie bezpłatna. Bank miał zarabiać na oferowanych jej użytkownikom usługach księgowych i finansowych. Rozwiązanie prawdopodobnie nie cieszyło się większym zainteresowaniem, więc Pekao zdecydował o jego zamknięciu.
Na koniec warto przypomnieć, że Idea Bank został poddany tzw. przymusowej restrukturyzacji, a decyzję w tej sprawie Bankowy Fundusz Gwarancyjny ogłosił 31 grudnia ubiegłego roku. Efektem tego było przejęcie przez Bank Pekao wszystkich produktów klientów indywidualnych i firmowych obsługiwanych przez Ideę.