W najbliższej przyszłości PKO BP prawdopodobnie będzie zwiększał wykorzystanie możliwości, jakie ma aplikacja eDO App
PKO BP poinformował o wdrożeniu nowej usługi przy współpracy z operatorem aplikacji eDO App. Dzięki niej użytkownicy serwisu obligacji skarbowych mogą potwierdzić swoją tożsamość zdalnie, przy pomocy dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną. To o wiele wygodniejsza opcja w porównaniu z dotychczas stosowanym rozwiązaniem, a więc koniecznością osobistego stawiennictwa w jednym z oddziałów PKO BP.
Dzisiejszy komunikat prasowy PKO BP potwierdza informacje cashless.pl sprzed kilku tygodni. W tekście Z eDO App skorzystają klienci kolejnego banku. Współpracę z operatorem aplikacji nawiązał PKO BP mogliście przeczytać, że bank pracuje nad integracją z systemem eDO App. Nowa usługa jest dostępna dla inwestujących w obligacje skarbowe od co najmniej kilku dni. Wystarczy, że w serwisie transakcyjnym odczytają smartfonem QR kod, zbliżą e-dowód do telefonu i wyrażą zgodę na przekazanie danych.
eDO App to aplikacja mobilna udostępniona przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Wykorzystuje moduł zbliżeniowy zainstalowany w nowych dowodach osobistych, z tzw. warstwą elektroniczną. eDO App działa zarówno na urządzeniach z systemem Android, jak i iOS. Z rozwiązania tego do zdalnej weryfikacji tożsamości korzysta już kilka banków. Z informacji cashless.pl wynika, że PKO BP chce zwiększać zastosowanie eDO App. Prawdopodobnie w najbliższym czasie za pomocą tej aplikacji tożsamość będą mogli potwierdzać klienci zakładający nowe rachunki w PKO BP.