Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
SoftPos w Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Aplikacja działa na urządzeniach używanych przez konduktorów

Rozwiązanie wdrożono w listopadzie i jest już dostępne we wszystkich pociągach ŁKA

Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) wykorzystuje do przyjmowania płatności za bilety aplikację SoftPos, dostarczoną przez rodzimy fintech o tej samej nazwie. W projekcie tym uczestniczy także firma Worldline. Partnerzy deklarują, że to pierwsze zastosowanie aplikacji typu SoftPos do przyjmowania płatności za bilety nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

Przeczytajcie także: Allegro uruchamia swoje automaty paczkowe w kolejnych miastach

Aplikacja SoftPos pozwala korzystać z urządzenia mobilnego, np. smartfona, niczym ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych wykonywanych przy użyciu karty albo mobilnego portfela. W teorii sprzedawca nie musi zatem posiadać klasycznego terminala albo PIN pada - wystarczy telefon. Rozwiązanie to powinno zadziałać na każdym urządzeniu z modułem NFC oraz systemem Android 8.0 lub nowszym.

W przypadku ŁKA SoftPos trafił nie na smartfony czy tablety, tylko urządzenia mobilne Point Mobile PM85, służące do tej pory konduktorom to sprzedaży i kontroli biletów.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadza konta oszczędnościowe dla wszystkich klientów

Autorzy wdrożenia przekonują, że za sprawą silnej anteny w urządzeniu pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu urządzenia zamiast do jego pleców. Dzięki temu cały czas widzą kwotę, która zostanie pobrana z ich konta. Nowość pojawiła się już we wszystkich pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Okiem redaktora

Terminale aplikacyjne, takie jak oprogramowanie dostarczane przez polski fintech SoftPos, to rozwiązania dość nowe, ale już testowane na wielu rynkach. Można je instalować na różnych urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można przekształcić w terminal np. zwykły smartfon czy tablet. I do tej pory właśnie w ten sposób twórcy softoposów o nich mówili. Wdrożenie przeprowadzone w ŁKA może więc wydawać się niestandardowe, gdyż w tym wypadku softpos jest instalowany na terminalu służącym do sprzedaży i kontroli biletów. Tego rodzaju wdrożeń w najbliższym czasie może być więcej. Z tego co wiem, nad podobnym pracuje np. Fiserv.

Jacek Uryniuk
KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies