Rozwiązanie wdrożono w listopadzie i jest już dostępne we wszystkich pociągach ŁKA
Łódzka Kolej Aglomeracyjna (ŁKA) wykorzystuje do przyjmowania płatności za bilety aplikację SoftPos, dostarczoną przez rodzimy fintech o tej samej nazwie. W projekcie tym uczestniczy także firma Worldline. Partnerzy deklarują, że to pierwsze zastosowanie aplikacji typu SoftPos do przyjmowania płatności za bilety nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Aplikacja SoftPos pozwala korzystać z urządzenia mobilnego, np. smartfona, niczym ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych wykonywanych przy użyciu karty albo mobilnego portfela. W teorii sprzedawca nie musi zatem posiadać klasycznego terminala albo PIN pada - wystarczy telefon. Rozwiązanie to powinno zadziałać na każdym urządzeniu z modułem NFC oraz systemem Android 8.0 lub nowszym.
W przypadku ŁKA SoftPos trafił nie na smartfony czy tablety, tylko urządzenia mobilne Point Mobile PM85, służące do tej pory konduktorom to sprzedaży i kontroli biletów.
Autorzy wdrożenia przekonują, że za sprawą silnej anteny w urządzeniu pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu urządzenia zamiast do jego pleców. Dzięki temu cały czas widzą kwotę, która zostanie pobrana z ich konta. Nowość pojawiła się już we wszystkich pociągach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.