Klienci za pomocą serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej mogą składać reklamacje dotyczące kilkunastu różnych sytuacji
mBank poinformował o rozszerzeniu katalogu sytuacji, w których klienci mogą składać reklamacje za pośrednictwem narzędzi udostępnionych w internetowym serwisie transakcyjnym oraz aplikacji mobilnej. Katalog ten liczy już kilkanaście pozycji. We wszystkich wymienionych tam sytuacjach, aby zgłosić nieprawidłowość, klienci nie muszą udawać się do oddziału, wysyłać pism czy nawet dzwonić na infolinię banku.
mBank zapewnia, że od teraz jego klienci w sposób zdalny mogą reklamować transakcje Blikiem w bankomacie, internecie czy sklepie stacjonarnym oraz opłaty i prowizje związane z kredytem gotówkowym. Mogą także zgłaszać przypadki niewłaściwej jakości obsługi w oddziale, mLinii lub na czacie oraz różne problemy związane z korzystaniem z serwisu internetowego czy aplikacji mobilnej.
Wcześniej mBank pozwalał już na składanie w nowy sposób reklamacji w sytuacjach, gdy ktoś skorzystał z bankomatu kartą, ale ten nie wypłacił pieniędzy, a na rachunku pojawiła się blokada, albo gdy ktoś wpłacił pieniądze we wpłatomacie, ale środki nie zostały zaksięgowane na rachunku. Procedura dotyczyła także klientów korzystających z karty w internecie. Później do listy zdarzeń możliwych do zareklamowania elektronicznie dołączyły problematyczne sytuacje związane z przelewami, prowizjami przy kredytach odnawialnych oraz prowizjami pobranymi przy sprawdzaniu salda w bankomacie.
Proces umożliwiający składanie reklamacji przez internet mBank wprowadził wiosną 2020 r. Jesienią tego samego roku odpowiednia funkcja trafiła do jego aplikacji mobilnej. Udostępnienie nowej usługi argumentowane było m.in. tym, by w czasie pandemii klienci nie musieli odwiedzać oddziałów czy dzwonić na przeciążoną infolinię. Nie bez znaczenia jest też fakt, że wzrost zainteresowania zakupami internetowymi i zwiększona liczba transakcji w e-commerce powoduje rosnącą liczbę reklamacji płatności, z których duża część może być rozpatrzona automatycznie.