Efekty współpracy Aillerona z PKO BP mają być widoczne w aplikacji mobilnej IKO i serwisie iPKO w przyszłym roku
Firma Ailleron poinformowała o podpisaniu umowy z PKO BP. Spółka wdroży dla instytucji rozwiązanie LiveBank w modelu wykorzystującym chmurę obliczeniową. Ailleron podaje w komunikacie prasowym, że dzięki LiveBank Cloud będzie możliwość w pełni zdalnej obsługi, sprzedaży znaczącej gamy produktów i zarządzania relacjami z klientami za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji.
W efekcie współpracy z Ailleronem we wszystkich serwisach elektronicznych PKO BP, a więc m.in. aplikacji mobilnej IKO, pojawią się nowe usługi, np. chat wykorzystujący boty, za pomocą którego będzie można np. zalogować się na rachunek, przesłać dokumenty potrzebne np. do założenia rachunku czy zaciągnięcia kredytu, połączyć z doradcą na infolinii, itd. Rozwiązanie ma być oparte o chmurę obliczeniową, dzięki czemu będzie można dość łatwo zwiększać jego wydajność. Efekty współpracy banku z Ailleronem klienci PKO BP mają zobaczyć w przyszłym roku.
Jak twierdzi Ailleron, LiveBank Cloud to platforma bankowości konwersacyjnej, która umożliwia realizację zaawansowanych procesów zdalnej obsługi, pozyskiwanie nowych klientów poprzez procesy biometrycznej wideoweryfikacji oraz sprzedaż niemal pełnej gamy produktów finansowych bez osobistego kontaktu. Dzięki temu LiveBank jest w stanie zastąpić stacjonarny oddział banku lub innej instytucji finansowej.