Część klientów, która miała problem z płatnościami kartami Revoluta w tzw. czarny piątek, otrzymała bonusy w wysokości nawet ponad 100 zł
Czytelnicy cashless.pl donoszą o pozytywnym zaskoczeniu, jakie zafundował im Revolut. Otrzymali od niego bonusy pieniężne jako rekompensatę za niedostępność systemu kartowego w tzw. czarny piątek, który w tym roku wypadł 26 listopada. Niektórzy z klientów Revoluta, którzy mieli problem z płatnością kartą w tamten dzień, dostali nawet ponad 100 zł rekompensaty.
Informację tę potwierdziło biuro prasowe Revoluta w Polsce. – Część naszych klientów w Europie doświadczyła w "black friday" niedogodności. Złożyło się na to kilka czynników, w wyniku czego mieliśmy mocno obciążone systemy, a niektórzy klienci, dokonujący tego dnia transakcji, mieli problemy z ich przeprowadzeniem – napisano w odpowiedzi na pytanie cashless.pl w tej sprawie. Służby prasowe Revoluta zadeklarowały jednocześnie, że skala zjawiska była ograniczona, jednak spółka zdecydowała się przeprosić za nią swoich klientów indywidualnie i wypłacić im rekompensaty.
"Black friday" to święto konsumpcjonizmu wymyślone przez handlowców dla zwiększenia sprzedaży w okresie przedświątecznym. Organizowane są różnego rodzaju akcje, których celem jest przekonanie klientów, że ze względu na liczne rabaty i promocje warto zrobić zakupy właśnie w ten dzień. Jak pokazują jednak analizy specjalistów z firmy Deloitte, mimo że sprzedawcy kusili obniżkami sięgającymi nawet 60 czy 70 proc., był to tylko chwyt marketingowy, a faktyczne obniżki cen w "czarny piątek" wyniosły średnio 3,6 proc. Nie zmienia to jednak faktu, że tradycyjnie w "black friday" sklepy notują rekordowe obroty.