Wcześniej amerykańska organizacja płatnicza zdecydowała się zawiesić wydawanie nowych kart
Wygląda na to, że Diners Club, jedna z trzech organizacji płatniczych działających w Polsce, opuści ten rynek. Jak doniósł jeden z czytelników cashless.pl, firma rozpoczęła wysyłkę nowego regulaminu usług, z którego można wywnioskować, że powoli się do tego przymierza. – W nowym regulaminie dodano punkt o możliwości wypowiedzenia umowy przez Diners Club w przypadku podjęcia przez nich decyzji o zaprzestaniu świadczenia usług – napisał czytelnik.
I rzeczywiście, na stronie internetowej Diners Club można znaleźć nowy regulamin, jaki zacznie obowiązywać 28 marca bieżącego roku. Spółka zastrzega tam możliwość wypowiedzenia umowy z zachowaniem dwumiesięcznego okresu w sytuacji, gdy zarząd podejmie decyzję o zaprzestaniu świadczenia usług płatniczych. W tych okolicznościach klienci będą zobowiązani do spłaty całego zadłużenia, jeśli takowe będzie na rachunku karty.
Natomiast kilka dni temu okazało się, że Diners Club zaprzestał wydawania z Polsce nowych kart. Paweł Pomianowski, prezes Diners Club Polska w rozmowie z cashless.pl powiedział, że to decyzja austriackiego udziałowca spółki. – Aktualnie nie przyjmujemy wniosków o nowe karty dla klientów indywidualnych czy biznesowych. Natomiast klienci, którym karty zostały wydane wcześniej, mogą z nich korzystać na dotychczasowych zasadach, są objęci ubezpieczeniem, mogą zbierać mile, wchodzić do saloników lotniskowych itd. – powiedział prezes DCP. Więcej na ten temat w tekście Diners Club wstrzymuje wydawnictwo kart w Polsce. O dalszych krokach będzie informować w ciągu najbliższych miesięcy.
Z informacji cashless.pl wynika, że austriacki DCBank AG, będący udziałowcem polskiego Diners Club, zmienia strategię, a decyzje podejmowane w ostatnim czasie są tego efektem. Rozważane mają być różne opcje jak połączenie polskiej spółki ze słowacką (zapowiadano to dwa lata temu, ale transakcji nie sfinalizowano) czy sprzedaż udziałów podmiotowi trzeciemu. Wygląda jednak na to, że najbardziej prawdopodobną z nich jest zakończenie obsługi klientów z Polski. Wstrzymanie wydawania nowych plastików i wprowadzenie do regulaminu zapisów o możliwości wypowiedzenia umów już zawartych z powodu zaprzestania świadczenia usług, wyraźnie na to wskazuje.
Firma Diners Club specjalizuje się w wydawaniu kart premium, kredytowych i obciążeniowych. Była dotychczas jedną z trzech organizacji płatniczych, których karty były dostępne dla klientów z Polski, ale z udziałem w rynku o wiele mniejszym niż konkurencja (Mastercard i Visa mają łącznie ponad 99 proc. tego udziału).