Nowe zasady nie będą dotyczyć klientów, którzy logują się na konto na urządzeniu zaufanym
PKO BP poinformował o nowym sposobie weryfikacji w serwisie iPKO. Rozwiązanie ma być wprowadzane stopniowo, a celem jest zwiększenie bezpieczeństwa. Według nowych zasad, użytkownik logujący się do iPKO, po wpisaniu hasła zobaczy ekran z możliwością dodania urządzenia zaufanego. Jeśli ta opcja nie zostanie wybrana i klient kliknie "Przejdź do serwisu", będzie musiał dodatkowo zautoryzować operację.
W tej sytuacji bank poprosi klienta o potwierdzenie logowania przy pomocy autoryzacji mobilnej, kodem SMS lub kodem ze zdrapki. Instytucja zaznacza jednak, że jeśli ktoś korzysta już z dodatkowych zabezpieczeń, czyli np. dwuetapowego logowania z wykorzystaniem aplikacji iKO, nic się w jego przypadku nie zmieni. Jednocześnie PKO przekonuje, że jeśli ktoś często korzysta z iPKO na danym urządzeniu, warto dodać je do zaufanych. To wygodne a jednocześnie nie wyklucza możliwości logowania się z innego sprzętu.
To kolejna w ostatnim czasie zmiana w iPKO związana z bezpieczeństwem. PKO BP ogłosił niedawno, że zablokuje możliwość logowania do serwisu iPKO za pośrednictwem przeglądarki Internet Explorer. Wynika to z faktu, że nie będzie ona wspierana przez Microsoft. Z kolei pod koniec 2021 roku bank informował klientów, że nie będą mogli korzystać z innego produktu tej firmy technologicznej – aplikacji IKO na Windows Phone.