Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
KIR: Express Elixir znowu podwoił liczbę transakcji. Wyniki rosną także w pozostałych systemach rozliczeniowych

W porównaniu ze styczniem ubiegłego roku systemy KIR-u urosły pod względem liczby i wartości przetwarzanych transakcji

KIR zaprezentował styczniowe statystyki dotyczące swoich systemów rozliczeniowych. W poprzednim miesiącu wzrosty zanotowały wszystkie Elixiry, ale w ujęciu procentowym wyniki najbardziej poprawił ten umożliwiający realizację przelewów natychmiastowych oraz przelewów na numer telefonu Blik. W omawianym okresie w Express Elixir rozliczono 13,25 mln transakcji o wartości 9,01 mld zł. Tymczasem w styczniu 2021 roku zrealizowano w nim 6,66 mln transakcji o łącznej wartości blisko 5,9 mld zł. Wzrosty wyniosły zatem odpowiednio 99 proc. i 53 proc.

Przeczytajcie także: Aż 29 nowych podmiotów na liście ostrzeżeń publicznych

W systemie Euro Elixir, obsługującym rozliczenia krajowe i zagraniczne w euro, w styczniu zanotowano 3,41 mln transakcji o łącznej wartości 22,9 mld euro. Dla porównania w analogicznym okresie 2021 roku transakcji było 2,63 mln, a ich wartość wyniosła 13,32 mld euro. Oznacza to, że wzrosty wyniosły odpowiednio 30 proc. i 72 proc. Natomiast w systemie Elixir w styczniu rozliczono 167,29 mln transakcji o wartości 567,74 mld zł. W tym samym okresie poprzedniego roku rozliczono 159,72 mln przelewów o wartości 475,59 mld zł. W ujęciu rocznym liczba transakcji wzrosła zatem o 5 proc., a ich wartość o 19 proc.

Przeczytajcie także: Tadeusz Kościński odchodzi z Ministerstwa Finansów

Niedawno Narodowy Bank Polski opublikował raport na temat systemów rozliczeniowych w III kwartale 2021 roku. Zawarto w nim m.in. dane dotyczące systemu Express Elixir, ale też konkurencyjnego Blue Cash, którego operatorem jest Blue Media. W tym drugim przypadku w omawianym okresie zarejestrowano blisko 3 mln transakcji o łącznej wartości 3,5 mld zł. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrosty odpowiednio o 8 proc. i 10 proc. Po zsumowaniu wyników obu systemów, działających w modelu 24/7/365, okazuje się, że w III kwartale 2021 roku przetworzyły one 36,4 mln transakcji o łącznej wartości 29,7 mld zł.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies