W ciągu roku banki z Polski zwiększyły liczbę klientów korzystających z usług mobilnych o ok. 3 mln
Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez największe banki działające na polskim rynku wynika, że na koniec ubiegłego roku miały one prawie 19,4 mln klientów korzystających z usług finansowych na urządzeniach mobilnych. To o ok. 750 tys. więcej niż na koniec września 2021 r. oraz o ponad 2,8 mln więcej niż w grudniu 2020 r.
Bankiem, który deklaruje posiadanie największej liczby klientów mobilnych jest PKO BP. W IV kw. 2021 r. miał on ich prawie 4,7 mln. Na drugiej pozycji uplasował się mBank z wynikiem ponad 2,8 mln. Na kolejnych miejscach, z liczbą klientów przekraczającą 2 mln znalazły się ING, Pekao i Santander.
Zgodnie z przyjętą metodyką za aktywnego mobilnie uznajemy klienta, który loguje się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu za pośrednictwem aplikacji, serwisu light lub przeglądarki z urządzenia mobilnego, a więc smartfona lub tabletu.
Należy podkreślić, że część banków nie udziela informacji dotyczących bankowości mobilnej a inne od dłuższego czasu nie aktualizują podanych wcześniej statystyk. Dlatego zebrane dane mogą być niepełne.
Serwis cashless.pl zebrał też informacje na temat klientów mobile only, czyli takich, którzy w danym okresie logowali się na swoje rachunki wyłącznie z urządzeń mobilnych. Okazuje się, że w IV kw. ubiegłego roku banki miały ponad 10,6 mln takich klientów. To o ok. 800 tys. więcej niż w III kw. 2021 r. i o ponad 2,2 mln więcej niż w IV kw. rok wcześniej.
Bankiem, który szczyci się posiadaniem największej liczby klientów mobile only jest PKO BP – w minionym kwartale miał ich prawie 2,8 mln. Więcej niż milion klientów zarządzających rachunkami wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych miały także: ING, Millennium, Santander, mBank i Pekao. Szczegóły w tabelce poniżej.