Coraz więcej instytucji finansowych swojej obecności w mediach społecznościowych nie ogranicza jedynie do najpopularniejszego Facebooka
Znacie już może przygotowywany przez Cashless kwartalny raport na temat aktywności banków na Twitterze? W ostatnim czasie pojawiło się na tym portalu także parę instytucji finansowych spoza branży bankowej, jak Blik czy BIG InfoMonitor. Z kolei redakcja Cashless otrzymała kilka próśb ze strony czytelników, by raportu nie ograniczać wyłącznie do banków.
Co by nie mówić, jednak wśród ćwierkających instytucji finansowych banków jest zdecydowanie najwięcej. Uznałem więc, że przygotowywanie jednego raportu i wrzucanie do tego samego worka banków, organizacji płatniczych czy towarzystw ubezpieczeniowych nie ma sensu. Aby jednak stało się zadość prośbom czytelników, od teraz raport o aktywności firm finansowych na Twitterze będę przygotowywał w dwóch częściach. W pierwszej będę analizował tak jak dotychczas aktywność banków, w drugiej – pozostałych instytucji finansowych.
Udało mi się znaleźć 9 profili takich firm, prowadzonych w języku polskim. Oprócz wymienionego tu już Blika, należącego do spółki Polski Standard Płatności i BIG InfoMonitora, są to także profile Visa Europe Polska, MasterCard Polska, Blue Media, Komisji Nadzoru Finansowego, Ministerstwa Finansów, Hestii i PZU. Zapewne jest ich więcej, tylko o tym nie wiem. Jeżeli znacie profile firm, które warto by w przyszłości objąć raportowaniem, dajcie znać w komentarzu pod tekstem.
I tak analizując dotychczasową obecność wymienionych przeze mnie 9 podmiotów należy stwierdzić, że najaktywniejsza na Twitterze jest Hestia. Dotychczas zamieściła na nim ponad 2,5 tys. tweetów. Na drugim miejscu uplasowało się polskie biuro MasterCarda a na kolejnych miejscach przedstawicielstwo Visa Europe w Polsce i Ministerstwo Finansów.
Najaktywniejsze na Twitterze
Pozycja | Firma | Liczba tweetów |
1 | Hestia | 2550 |
2 | MasterCard Polska | 1144 |
3 | Visa Europe Polska | 972 |
4 | Ministerstwo Finansów | 952 |
5 | PZU | 700 |
6 | KNF | 460 |
7 | Blue Media | 55 |
8 | Blik | 49 |
9 | BIG InfoMonitor | 22 |
Razem | 6904 |
Natomiast pod względem liczby obserwujących niekwestionowanym liderem jest profil Visa Europe – obserwuje go ponad 10 tys. osób. Na drugim miejscu znajduje się profil Ministerstwa Finansów a później KNF, PZU i MasterCard.
Najpopularniejsze na Twitterze
Pozycja | Firma | Liczba obserwujących |
1 | Visa Europe Polska | 10078 |
2 | Ministerstwo Finansów | 4715 |
3 | KNF | 1904 |
4 | PZU | 1849 |
5 | MasterCard Polska | 1682 |
6 | Hestia | 1286 |
7 | Blik | 105 |
8 | BIG InfoMonitor | 48 |
9 | Blue Media | 44 |
Razem | 21711 |
Większość instytucji finansowych przez Twittera stara się dotrzeć do swoich klientów. Nawet profil Ministerstwa Finansów pełen jest treści kierowanych wprost do podatników. To trochę inaczej niż w przypadku banków, których część przez Twittera chce dotrzeć przede wszystkim do specjalistów i dziennikarzy. Takie profile prowadzi np. Citi Handlowy czy Pocztowy.