Wcześniej polskie IBAN-y stracili klienci Revoluta, a posiadacze kont w Zen musieli pogodzić się zmianą numeracji
Jak donieśli czytelnicy cashless.pl brytyjski fintech DiPocket zmieni polskie numery kont bankowych w standardzie IBAN. Dotychczasowe numery będą dostępne tylko do 18 maja bieżącego roku. Nowe numery oraz bank, który będzie je obsługiwał, nie są na razie znane. Obecnie konta klientów DiPocket obsługuje Santander. Dlaczego wycofał się ze współpracy z fintechem? Zapytałem o to biuro prasowe banku i gdy otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.
Jak podaje DiPocket w komunikacie do klientów, po 18 maja, aby odebrać przelew, jego nadawca będzie musiał podać oprócz numeru konta także numer telefonu klienta zarejestrowany w systemie DiPocket. Nie wiem, czy ktoś dziś używa konta DiPocket jako głównego, ale jeśli tak to zakładam, że od 18 maja będzie musiał z tego zrezygnować. Trudno raczej sobie wyobrazić, aby np. pracodawcy w tytule przelewu dodatkowo wprowadzali numery telefonów swoich pracowników.
To nie pierwsze problemy DiPocket w ostatnim czasie. Kilka tygodni temu fintech informował o zakończeniu świadczenia usługi up and go – stanie się to 22 maja bieżącego roku. Up and go to karta przedpłacona powiązana z aplikacją mobilną, dystrybuowana swego czasu przez sieć sklepów Żabka. Powodem decyzji jest to, jak pisał wówczas operator up and go, że mimo wszelkich starań tylko nieliczni klienci korzystają z aplikacji, zdecydowanie za mało by nadal wspierać jej utrzymanie, a aktywna dystrybucja kart poprzez sieć Żabka zakończyła się już w marcu 2021 roku.
Jeśli zaś chodzi o oferowanie polskich numerów rachunków to DiPocket nie jest pierwszym fintechem, który ma z tym problemy. Niedawno klienci polskiej firmy Zen musieli pogodzić się ze zmianą numerów, bo współpracę ze spółką zakończył Alior. Zen szybko znalazł innego kontrahenta, czyli BNP Paribas. Niemniej zmiana nastąpiła z dnia na dzień, co zaskoczyło klientów i wielu z nich sprawiło nie lada problemy. Z informacji przekazanej serwisowi cashless.pl przez Zen wynika, że powody decyzji Aliora o zakończeniu współpracy nie są znane. Sam bank również odmówił informacji na ten temat, zasłaniając się tajemnicą bankową.
Natomiast wcześniej o wycofaniu polskich IBAN-ów dowiedzieli się klienci Revoluta. Polskie rachunki wycofano w marcu ubiegłego roku po tym, jak współpracę z fintechem zakończył Danske Bank Polska. Revolut zapowiedział wówczas, że będzie starał się nawiązać współpracę z inną instytucją, ale do dziś to się nie udało. Problemy fintechów ze współpracą z polskimi bankami to prawdopodobnie efekt polityki Komisji Nadzoru Finansowego.
Jeżeli zaś chodzi o DiPocket, to przekazując informacje o wycofaniu polskich IBAN-ów, spółka jednocześnie chwali się, że wkrótce ułatwi korzystanie z kont w euro i funtach. Od 30 czerwca przelewy z tych rachunków będą realizowane szybciej, gdyż realizowane będą za pośrednictwem systemu Faster Payments.