Podobne rozwiązanie niedawno wprowadził do swojej aplikacji PKO BP
Bank Millennium poinformował o udostępnieniu klientom usługi doradztwa inwestycyjnego. Można z niej skorzystać w placówkach tej instytucji, ale też zdalnie – za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz serwisu Millenet. Rozwiązanie jest w pełni zautomatyzowane i darmowe, a minimalna kwota, którą klient może zainwestować w ramach tego programu wynosi 200 zł.
Proces inwestycyjny przygotowany przez Millennium zaczyna się od wypełnienia przez użytkownika ankiety oraz określenia celów inwestycyjnych i terminu ich realizacji. Na podstawie uzyskanych informacji bank użyje algorytmu, który pozwoli zarekomendować klientowi najlepiej dopasowany do jego potrzeb fundusz inwestycyjny. W efekcie klient nie musi samodzielnie szukać i porównywać dostępnych produktów, co ma ułatwić podjęcie decyzji.
W systemie prezentowana jest symulacja funduszu inwestycyjnego w trzech scenariuszach: pozytywnym, negatywnym i neutralnym. Klient może tworzyć różne cele inwestycyjne, każdy z nich nazywać i określać dla niego horyzont czasowy. Instytucja zapewnia też, że wkrótce wprowadzi monitoring celów użytkownika – w określonych przypadkach wydawana będzie aktualizacja rekomendacji.
Niedawno PKO BP ogłosił, że podobne narzędzie wprowadził do swojej aplikacji IKO. Rozwiązanie o nazwie Inwestomat znajduje się w ofercie tego banku od jesieni 2019 roku, ale wcześniej można było z niego korzystać wyłącznie za pośrednictwem internetowego serwisu transakcyjnego iPKO. Minimalna kwota, jaką przy pomocy tej usługi można zainwestować, wynosi 100 zł. Także i w tym przypadku klient musi określić cel, na który chce oszczędzać, a także wypełnić ankietę, która pomaga ocenić m.in. jego nastawienie do ryzyka.