Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Santander w systemie mojeID. Na razie klienci banku potwierdzą tożsamość wyłącznie w serwisach komercyjnych

Bank na razie nie zdecydował się na integrację z tzw. węzłem krajowym, ale rozważa taką możliwość

Santander dołączył do grona banków, których klienci mogą korzystać z cyfrowych usług komercyjnych, identyfikując się z pomocą danych logowania na swój rachunek. Instytucja wdrożyła dostarczany przez KIR system mojeID. Dzięki temu możliwe jest załatwianie online spraw, które wcześniej mogły wymagać pojawienia się w placówce usługodawcy.

Przeczytajcie także: IdoSell wprowadza PayPal Checkout

Nowa usługa sprawia, że klienci Santandera mogą w prosty sposób potwierdzać swoją tożsamość podczas logowania się do serwisów wybranych firm ubezpieczeniowych, telekomunikacyjnych, energetycznych, medycznych, ale też np. bukmacherskich. Wystarczy, że podczas logowania wskażą oni mojeID i klikną logo swojego banku. System przekieruje ich do serwisu bankowego, gdzie zostaną poproszeni o podanie loginu i hasła do konta. Następnie użytkownik trafia do portalu docelowego, ale już jako uwierzytelniony i zalogowany.

Warto podkreślić, że bank nie poznaje aktywności klienta poza swoim systemem, a administrator portalu nie ma dostępu do danych logowania na rachunek osobisty użytkownika. Wdrożenie przeprowadzone przez Santandera ma formę uproszczoną i sprowadza się do usług komercyjnych. Banki mogą jednak zdecydować się na przeprowadzenie dodatkowych prac i integrację z tzw. węzłem krajowym, czyli platformą dającą dostęp do stron urzędów państwowych. Santander zaznaczył w komunikacie, że rozważa taki krok.

Przeczytajcie także: Nest Bank zapowiada konto na selfie

Z usługi mojeID w wersji komercyjnej korzystają już klienci PKO BP (z Inteligo), Pekao, ING, mBanku, Getin Banku, BOŚ Banku, BNP Paribas, Credit Agricole, BS w Brodnicy, Krakowskiego Banku Spółdzielczego oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS oraz SGB-Bankiem. Oznacza to, że ponad 18 mln klientów banków może korzystać z usług cyfrowych, uwierzytelniając się poprzez mojeID. Z kolei na integrację z węzłem krajowym zdecydowały się Credit Agricole, BOŚ, BNP Paribas, mBank, PKO BP z Inteligo, Getin, Pekao, BPS, SGB i BS w Brodnicy. Więcej informacji na ten temat znajdziecie w tekście: Profil Zaufany, mojeID, wnioski o 500+ i 300+. Które banki ułatwiają zdalny kontakt z administracją publiczną.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies