Terminale płatnicze m.in. do opłacania przesyłek pobraniowych pojawiły się w paczkomatach Inpostu na przełomie lat 2014 i 2015
Biuro prasowe firmy Inpost informuje, że spółka zrezygnowała z terminali płatniczych w paczkomatach. W wybranych urządzeniach pojawiły się one kilka lat temu. Wówczas Inpost tłumaczył, że POS-y ułatwiają opłacenie nadania paczki albo odbioru przesyłki pobraniowej. Teraz nie znajdziecie już terminala w żadnym paczkomacie Inpostu. Dlaczego?
Jak tłumaczy serwisowi cashless.pl rzecznik prasowy Inpostu Wojciech Kądziołka, utrzymywanie terminali w paczkomatach przestało mieć sens. Jego zdaniem przyczynił się do tego rozwój usług cyfrowych. Większość klientów korzysta z takich rozwiązań jak Blik czy przelewy pay by link, a zainteresowanie płatnościami kartami w paczkomatowych terminalach było znikome.
Obecnie bezpośrednio w paczkomacie można zapłacić za nadanie czy odbiór przesyłki, ale trzeba skorzystać z kodu Blik albo przelewu pay by link. W przypadku tego pierwszego trzeba wpisać w paczkomacie numer telefonu, a następnie podać kod odbioru lub zeskanować kod QR. W opcjach płatności należy wybrać Blik i wygenerować kod w aplikacji mobilnej banku. Trzeba go podać w paczkomacie i zatwierdzić transakcję.
Jeśli chce się skorzystać z przelewu pay by link, należy otworzyć mejla z Inpostu z informacją o możliwości odbioru przesyłki. Znajduje się tam także link do płatności pay by link. Po opłaceniu i zaksięgowaniu przelewu Inpost wysyła kod, za pomocą którego można odebrać przesyłkę. Natomiast najwygodniejszą formą opłacania przesyłek nadawanych i dobieranych w paczkomatach jest skorzystanie z aplikacji mobilnej Inpost.