Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro znowu testuje nowe warunki w usłudze Smart. Darmowe dostawy przy zamówieniach już za 1 zł

Dla innej grupy klientów próg darmowego zamówienia zostanie obniżony z 40 do 30 zł

Allegro poinformowało o uruchomieniu kolejnych testów w ramach usługi darmowych dostaw – Allegro Smart. Obecnie za dostarczanie przesyłek w ramach tego programu klienci nie płacą, jeśli wartość ich zamówienia od jednego sprzedawcy wynosi minimum 40 zł. Do 30 września potrwają testy nowych zasad zwalniających z opłaty za dostawę, w trzech wariantach.

Przeczytajcie także: PKO BP powoli wygasza konta Inteligo

W pierwszym wariancie kupujący nie zapłaci za dostawę, jeśli wartość wszystkich przedmiotów w jego koszyku wyniesie minimum 1 zł (dotyczy to przedmiotów z oznaczeniem Smart). Co ciekawe, mogą to być przedmioty wystawione przez różnych sprzedających, natomiast wydaje się, że przy tak niskim progu kwotowym nie będzie to miało większego znaczenia.

W drugim wariancie próg darmowej dostawy będzie taki sam jak obecnie, czyli 40 zł, ale – co w tym przypadku istotne – przedmioty będą mogły pochodzić od różnych sprzedawców. Jest jeszcze wariant trzeci, w którym pozostaje w mocy zasada, że zamówienie musi pochodzić od jednego sprzedającego, ale kwota zamówienia zwalniająca z opłaty za dostawę zostanie obniżona z 40 do 30 zł przy dostawie do punktu odbioru i do automatu paczkowego.

Allegro uściśla, że informuje mailowo uczestników testu, który wariant został im udostępniony. Firma zapewnia też sprzedawców, że nie muszą nic zmieniać w ramach testów. Jednocześnie przypomina, że regularnie prowadzi badania tego typu, by zdobyć dane. Nie oznacza to jednak, że sprawdzane zmiany zostaną wprowadzone na stałe.

Przeczytajcie także: KIR zastrzegł nazwę Euro Express Elixir

Testy darmowych dostaw były prowadzone całkiem niedawno – firma anonsowała je pod koniec 2021 roku, a nowości miały być sprawdzane do 31 stycznia br. Wtedy także część klientów mogła skorzystać z darmowych dostaw praktycznie wszystkich zakupów. Wówczas testy Allegro oceniano jako odpowiedź na działania konkurencji, np. Amazona, który bezpłatne dostawy w ramach swojego programu lojalnościowego realizuje bez minimalnej kwoty zamówienia. Można zakładać, że obecne działania również wynikają z chęci dostosowania oferty do poczynań konkurencji, także tej azjatyckiej i rodzimej.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies