Dla innej grupy klientów próg darmowego zamówienia zostanie obniżony z 40 do 30 zł
Allegro poinformowało o uruchomieniu kolejnych testów w ramach usługi darmowych dostaw – Allegro Smart. Obecnie za dostarczanie przesyłek w ramach tego programu klienci nie płacą, jeśli wartość ich zamówienia od jednego sprzedawcy wynosi minimum 40 zł. Do 30 września potrwają testy nowych zasad zwalniających z opłaty za dostawę, w trzech wariantach.
W pierwszym wariancie kupujący nie zapłaci za dostawę, jeśli wartość wszystkich przedmiotów w jego koszyku wyniesie minimum 1 zł (dotyczy to przedmiotów z oznaczeniem Smart). Co ciekawe, mogą to być przedmioty wystawione przez różnych sprzedających, natomiast wydaje się, że przy tak niskim progu kwotowym nie będzie to miało większego znaczenia.
W drugim wariancie próg darmowej dostawy będzie taki sam jak obecnie, czyli 40 zł, ale – co w tym przypadku istotne – przedmioty będą mogły pochodzić od różnych sprzedawców. Jest jeszcze wariant trzeci, w którym pozostaje w mocy zasada, że zamówienie musi pochodzić od jednego sprzedającego, ale kwota zamówienia zwalniająca z opłaty za dostawę zostanie obniżona z 40 do 30 zł przy dostawie do punktu odbioru i do automatu paczkowego.
Allegro uściśla, że informuje mailowo uczestników testu, który wariant został im udostępniony. Firma zapewnia też sprzedawców, że nie muszą nic zmieniać w ramach testów. Jednocześnie przypomina, że regularnie prowadzi badania tego typu, by zdobyć dane. Nie oznacza to jednak, że sprawdzane zmiany zostaną wprowadzone na stałe.
Testy darmowych dostaw były prowadzone całkiem niedawno – firma anonsowała je pod koniec 2021 roku, a nowości miały być sprawdzane do 31 stycznia br. Wtedy także część klientów mogła skorzystać z darmowych dostaw praktycznie wszystkich zakupów. Wówczas testy Allegro oceniano jako odpowiedź na działania konkurencji, np. Amazona, który bezpłatne dostawy w ramach swojego programu lojalnościowego realizuje bez minimalnej kwoty zamówienia. Można zakładać, że obecne działania również wynikają z chęci dostosowania oferty do poczynań konkurencji, także tej azjatyckiej i rodzimej.