Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Blisko 8 mln. Tyle kart dodali klienci polskich banków do takich usług jak Apple Pay i Google Pay

W ciągu roku liczba kart dodanych do cyfrowych portfeli płatniczych wzrosła o ok. 2,37 mln

Klienci największych banków działających na polskim rynku dodali już do cyfrowych portfeli płatniczych blisko 8 mln kart. Dotyczy to takich narzędzi jak Apple Pay i Google Pay, a także Garmin Pay, SwatchPay, Xiaomi Pay czy Fitbit Pay. Z danych serwisu cashless.pl wynika, że w porównaniu z IV kw. 2021 roku liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności urosła o ok. 670 tys. W ciągu roku zwiększyła się zaś o ok. 2,37 mln.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja Biedronki już dostępna

Bankiem, którego klienci dodali najwięcej kart do portfeli cyfrowych, jest mBank. Instytucja podała, że na koniec I kw. w jej statystykach było ponad 1,74 mln takich kart, czyli o ponad 80 tys. więcej niż na koniec IV kw. 2021 r. Z danych cashless.pl wynika również, że jeszcze trzy banki miały więcej niż milion kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych. W tym gronie znalazły się ING, Millennium oraz Santander. Temu ostatniemu w ciągu trzech miesięcy udało się poprawić wynik o ponad 130 tys. kart.

Warto zaznaczyć, że klienci banków z Polski w rzeczywistości do portfeli cyfrowych dodali więcej kart, niż wynika to z danych zebranych przez cashless.pl. Część banków nie podaje kompletnych statystyk. Na przykład PKO BP ujawnia jedynie karty dodane do HCE (to zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacji IKO, konkurencyjne dla Apple Pay i Google Pay). Część instytucji nie aktualizuje swoich danych. Możliwe, że ich klienci zwiększyli liczbę kart dodanych do portfeli. Mowa tu np. o Citi Handlowym. Są też banki, które w ogóle nie chwalą się danymi w tym zakresie, np. Getin. W zestawieniu pojawił się też bank BNP Paribas, a zniknął z niego Plus.

Przeczytajcie także: Allegro Pay w ciągu roku urosło o 440 proc.

Na koniec należy odnotować, że liczba kart dodanych do zbliżeniowych płatności mobilnych nie jest równa liczbie klientów korzystających z tych usług. Ta druga, jak wynika z wcześniejszych analiz serwisu cashless.pl, jest niższa. Wpływ na różnice ma kilka czynników, m.in. to, że część klientów ma wiele kart, które dodają do płatności mobilnych, a z drugiej strony – ta sama karta jest czasem dodawana do różnych usług na różnych urządzeniach.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies