Rozwiązanie podobne do Click2Call wprowadziły wcześniej inne banki, m.in. PKO BP
Bank Pekao poinformował o wprowadzeniu do aplikacji PeoPay funkcji Click2Call. Umożliwia ona wygodne połączenie z konsultantem infolinii banku. Rozwiązanie wymaga użycia jednego przycisku, nie trzeba wprowadzać numeru klienta czy PIN-u do serwisu telefonicznego Pekao24.
Instytucja wyjaśnia, że rozwiązanie Click2Call jest dostępne po zalogowaniu się do PeoPay w formie ikonki ze słuchawką telefonu lub po wybraniu w menu "Więcej" zakładki "Kontakt z bankiem", a następnie "Infolinia". Funkcję znajdą klienci korzystający z aplikacji PeoPay w wersji 4.19 na iOS i 4.20 na Androidzie. Muszą oni posiadać aktywną i niezablokowaną opcję "Serwis telefoniczny – konsultant". Click2Call ma m.in. skracać czas połączenia przez infolinię – użytkownik wybiera temat rozmowy w aplikacji i od razu trafia do odpowiedniego konsultanta.
Z pomocą tej usługi można zastrzec swoją kartę, otrzymać pomoc w zakresie serwisu Pekao24 i aplikacji PeoPay, uzyskać informacje o swoich kartach płatniczych, a także zapytać o nowości w ofercie banku.
Warto podkreślić, że podobne rozwiązania wprowadziły już w swoich aplikacjach inne banki. Jesienią 2020 roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że użytkownicy call center mogą weryfikować swoją tożsamość przez aplikację PKO BP. Wykorzystanie mobilnej autoryzacji sukcesywnie rozszerza też mBank.