Najwięcej osób korzysta z aplikacji PKO BP. Na czołowych pozycjach znajdują się także mBank, ING, Pekao, Santander oraz Millennium
Największe instytucje finansowe działające na polskim rynku w I kw. 2022 roku miały ponad 18 mln klientów korzystających na telefonach z aplikacji bankowych – wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. W porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o ok. 1,2 mln użytkowników. Z kolei w porównaniu z początkiem ubiegłego roku ich liczba wzrosła o ok. 3,5 mln.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach zestawienie otwiera największy detalista w Polsce, PKO BP. Instytucja ta na koniec marca mogła się pochwalić ponad 4,1 mln użytkowników swojej aplikacji mobilnej. Oznacza to, że w ciągu kwartału bank pozyskał ok. 260 tys. nowych użytkowników IKO. Na kolejnych pozycjach znalazły się mBank, ING, Pekao i Santander. Wszystkie te instytucje zauważalnie zwiększyły stan posiadania i odnotowały po ponad 2 mln klientów korzystających z aplikacji bankowych.
Warto odnotować, że w rzeczywistości klientów korzystających z aplikacji bankowych na polskim rynku jest więcej niż wskazuje na to poniższa tabela. Wynika to z faktu, że część instytytucji, w tym Getin, nie podaje swoich statystyk w tym zakresie. Natomiast w ostatnim czasie do upublicznienia danych udało nam się przekonać kolejne banki, w tym Nest czy BOŚ.
Warto też przypomnieć, że liczba użytkowników aplikacji bankowych nie pokrywa się z liczbą klientów korzystających z bankowości mobilnej. Część właścicieli smartfonów wciąż woli logować się na rachunek np. za pomocą przeglądarki internetowej w telefonie. Raport na temat klientów mobilnych w polskich bankach wkrótce w serwisie cashless.pl.