Rozwiązanie pojawia się w kilku krajach, w tym w Polsce, gdzie jego rozwój wspiera serwis Ceneo
Przeglądarka Opera doczekała się nowej funkcji: Shopping Corner. Rozwiązanie powstało z myślą o klientach e-sklepów i w założeniu ma pomóc oszczędzać czas i pieniądze. Partnerami nowego projektu zostali Ceneo w Polsce, Amazon w USA, Idealo w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
Twórcy określają Shopping Corner mianem bramki zakupowej wbudowanej w pasek boczny przeglądarki Opera. Klient nie musi już otwierać wielu kart w przeglądarce, wystarczy, że wpisze markę i nazwę poszukiwanego produktu w nowym narzędziu. Potem może przewijać oferty i wybierać te, które go interesują. Usługa oferuje też rabaty i promocje, kody promocyjne można znaleźć w sekcji "Kupony".
Funkcja "Popularne Sklepy" daje wgląd, jak sama nazwa wskazuje, w ofertę najpopularniejszych, ale też cieszących się największym zaufaniem sklepów. Z kolei opcja "Continue" pozwala po zamknięciu karty powrócić do miejsca, w którym przerwano zakupy. Shopping Corner zawiera też sekcję "Shopping News", która daje dostęp do najnowszych wiadomości na temat trendów, wydarzeń oraz okazji.
To kolejne narzędzie, które twórcy Opery opracowali z myślą o zakupach online. Jesienią 2021 roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o usłudze Dify, która pozwala odzyskać część pieniędzy wydanych w sklepach internetowych. Także i to rozwiązanie działa bezpośrednio w przeglądarce, zostało ono zintegrowane z Shopping Corner. Przedstawiciele firmy zapewniają, że dodatki te nie wpływają na wydajność samej przeglądarki.