Oprócz ING najwięcej procentowo klientów mobilnych posiadają mBank oraz BNP Paribas
Ponad połowa (53 proc.) klientów banków działających na polskim rynku w I kw. br. zarządzała swoimi rachunkami przez urządzenia mobilne. Tak przynajmniej wynika z danych zebranych przez serwis cashless.pl. To o ponad 1 pkt. proc. więcej niż w kwartale poprzedzającym i o ponad 5 pkt. proc. więcej niż w II kw. 2021 r.
W najnowszym zestawieniu największym wskaźnikiem mobilności może się pochwalić ING. Udział klientów mobilnych wśród wszystkich posiadaczy rachunków osobistych w przypadku tej instytucji wynosi 72,5 proc. Na drugim miejscu, z niewielką stratą do lidera, ponownie uplasował się mBank. W jego przypadku wskaźnik mobilności wyniósł 72,3 proc. Oba banki poprawiły wyniki z IV kw. 2021 r. Podium zamyka BNP Paribas, które tym razem zanotowało słabszy rezultat.
Millennium, PKO BP, Santander i Pekao to kolejne banki, które miały ponad 50 proc. klientów zarządzających rachunkami przez urządzenia mobilne. Wszystkie zanotowały poprawę wskaźnika w porównaniu z poprzednim kwartałem. Oznacza to więc, że coraz więcej ich klientów zainteresowanych jest korzystaniem z usług finansowych na smartfonach.
W jaki sposób wyliczany jest wskaźnik mobilności? Podstawą wyliczenia dla danej instytucji jest liczba otwartych rachunków osobistych (bez kont oszczędnościowych i walutowych) oraz liczba klientów, którzy przynajmniej raz w miesiącu logują się na konto z urządzenia mobilnego.