Utwory na płytę przygotowało 10 artystów z różnych regionów świata
Mastercard pochwalił się wypuszczeniem pierwszego albumu muzycznego: Priceless. Zaprezentowano go podczas Cannes Lions Festival of Creativity – imprezy przeznaczonej m.in. dla branży reklamowej. Album początkowo będzie dostępny dla użytkowników Spotify, ale z czasem trafi też na inne platformy streamingowe.
Samo powstanie albumu nie jest niespodzianką – organizacja płatnicza zapowiedziała go jeszcze w 2020 roku. Zaprezentowano wówczas singiel zawierający muzyczną identyfikację marki i deklarowano, że w ciągu kilku kwartałów pojawi się cała płyta. Od tych deklaracji minęło znacznie więcej czasu, ale opóźnienia wynikają zapewne z pandemicznych ograniczeń.
Album zawiera 10 utworów przygotowanych przez 10 artystów z różnych regionów świata. W tym gronie znaleźli się m.in. Michael Rice z Wielkiej Brytanii, Shiraz z Libanu, Tania z Australii czy Amaya ze Słowenii. Twórcy mieli reprezentować różne języki, kultury i gatunki muzyczne, a w ich doborze wspierał Mastercarda producent Niclas Molinder. Co ważne, każdy artysta musiał wkomponować w swój utwór muzyczną identyfikację marki.
W tym projekcie Mastercard nawiązał też współpracę z platformą Beatclub, łączącą twórców z wytwórniami, producentami czy firmami działającymi na rynku rozrywki. Jej założycielem jest znany producent Timbaland. Partnerstwo zaowocowało m.in. przygotowaniem remiksów dwóch utworów, które znalazły się na Priceless.